Finale Asics Open voor A-jeugd verplaatst naar 12 mei

In verband met de selectie van een aantal A-spelers voor Jong Oranje heeft de Nevobo besloten de Asics Open finale van de A teams (jongens en meisjes) te verplaatsen van 7 april naar 12 mei. De selectie van Jong Oranje vertrekt al op 6 april voor een aantal oefentoernooien waarna aansluitend de Europese Jeugd Kampioenschappen gespeeld worden. De A teams spelen de finale van de Asics Open op 12 mei in het Omnisport.

De B- C- en CMV-teams spelen de finale wel op zaterdag 7 april. De B-teams spelen nu in het Omnisport in plaats van in sporthal Mheenpark. Volgens het reglement mogen spelers die op 7 april in het B-team uitkomen niet op 12 mei spelen in het A-team.

Wedstrijdkalender

Er is inmiddels een voorstel gedaan om de nationale en internationale wedstrijdkalender beter op elkaar af te stemmen. Voor 2013 is daarom gekozen om de finale al op 16 maart te spelen, ruim voor de Play Off, Bekerfinale, en EJK deelname.