Thuiswedstrijden en reglementen

In dit document een verzameling wedstrijd gerelateerde teksten en links

• Thuiswedstrijden
  • Zaalwacht instructie
  • Nevobo reglementen
    • Algemeen senioren en jeugd
    • Jeugd
    • CMV
  • Overig

Thuiswedstrijden

Zaalwacht instructie

Netten op hoogte & tafeltje
  • Voor de nethoogte zie  Nethoogte (tbv zaalwacht) of Thuisprogramma deze week
  • De scheidsrechter (SR) controleert met meetpaal, de zaalwacht (of iemand van het team) corrigeert op aangeven van de SR.
  • Bij wedstrijden vanaf de promotieklasse is er soms ook een extra official. Als deze vanuit de zaal wil toekijken biedt dan tafeltje & stoel aan (berging 1)

Op tijd starten van wedstrijden
  • Tijdig laten beginnen van wedstrijden. Indien een veld waarop een nationale wedstrijd gespeeld moet worden niet tijdig vrij is, terwijl een ander veld wel vrij is overweeg dan het wisselen van veld of het warm lopen op een ander veld. Overleg eerst met onze eigen coach, hij/zij zal je wel verder helpen.
SOS
  • Handelen bij calamiteiten en blessures (bv ijs halen of laten brengen). Weet waar de nooduitgangen in de hal zijn. Bij afgaan alarm volgt een melding in het Nederlands en Engels en gaan de deuren van het slot. Begeleid zo nodig mensen bij evacuatie.
  • Mensen aanspreken die met ballen gooien in de hal bij de kleedkamers (regelmatig sneuvelen plafondplaten, waar de vereniging de rekening voor ontvangt)
  • Beheerder nodig? Bel 06-16509123 en presenteer je bijv met 'je naam  + zaalwacht Dynamo'
Service
  • Op elk veld staat een ballenkar met 15 ballen. Teams mogen niet de eigen ballen gebruiken.
  • Regelmatig sluiten teams van binnenuit de kleedkamer waardoor teams op de gang gaan omkleden. Treedt hier tegen op.  Als er geen heren spelen, verwijs dan evt dames naar de herenkleedkamers.
Ipads, afval en opruimen
  • Teams stimuleren om afval (vloer en tribune) op te ruimen. Wees extra ‘streng’ als het de laatste wedstrijd op het veld betreft, roep zo nodig team terug. Afvalbakken zijn bij ingang hal. Controleer ook of materialen op de juiste wijze in de berging worden geplaatst.
  • Ipads uitschakelen en aan de oplader leggen (berging 1), controleer of de oplader oplicht.

Nevobo reglementen

Alle spelregels

Spelregels jeugd ABC
De spelregels voor Topdivisie en lager gelden ook voor de ABC jeugd in de jeugdcompetitie, met daarin een aantal afwijkingen