Sinterklaas en zijn Pieten op bezoek bij de mini's

Ook dit jaar is Sinterklaas weer bij de allerjongste volleyballers langsgekomen op het Pietenfeest. Rond 15.00 uur woensdagmiddag kwam Sinterklaas aan bij het Omnisport waar alle kinderen, dit jaar ruim 80!, al in het Dynamo Café zaten te wachten op de kindervriend.

Na luid te zijn toegezongen hield Sinterklaas een toespraak waarna er natuurlijk samen met alle Zwarte Pieten gevolleybald moest worden. Maar... eerst met de Sint op de foto. De Pieten hadden een leuke, doldwaze warming-up bedacht met hele vreemde houdingen. Zo was daar de STOOMBOOT, AMERICO, DE PEPERNOOT en het DAK. Ook het volleyballen verliep wat vreemd, misschien Spaans? Zo hadden de Pieten de netten schuin opgehangen, werd er gevolleybald met een strandbal en was er een veld met een zeil over het net. De mini’s hadden hier hun eigen oplossingen voor, toonden een enorme inzet en hadden veel plezier.

Tussen de wedstrijdjes door konden ze met de Sint praten en op de foto gaan. Na het opruimen deden de jongste kinderen nog een stoelendans en de ouderen linttikkertje en ‘ballen in de soep’. Nadat iedereen moe en voldaan aan de limonade zat, kwam de Hoofdpiet nog met de zak met cadeautjes die onder alle kinderen zijn uitgedeeld. Van de Hoofdpiet kreeg de minicommissie nog het verzoek om alle ouders en vrijwilligers te bedanken voor hun hulp. Dus bij deze. Zij mogen dit jaar van de Sint ook hun schoen zetten. Bekijk de foto's van het Pietenfeest.