Overlijden erevoorzitter Henk de Ruijter

Op 19 januari is onze erevoorzitter en icoon van Dynamo Henk de Ruijter op de leeftijd van 89 jaar overleden.

Voordat Henk in 1980 tot erevoorzitter werd benoemd kwam zijn naam in de Dynamo geschiedenis al veel langer voor. Henk werd op 1 juli 1967 bij de oprichting benoemd tot voorzitter van Dynamo. Hij was een fantastische voorzitter en bestuurder. Hij wist al zijn bestuursleden goed te motiveren.

Nog jarenlang was Henk in een adviesrol nauw betrokken bij de vereniging. Hij luisterde altijd naar de leden en was in voor allerlei nieuwe ideeën.

Henk was ook de drijvende kracht om de Dynamohal te gaan bouwen. Hij wilde de hal laten bouwen door zijn bevriende relatie Tom Draisma van Bouwbedrijf Draisma (nog steeds onze hoofdsponsor) en samen met de hulp van eigen verenigingsleden, en dat is dan ook op deze wijze gebeurd in 1977.

Henk heeft zich ook bezig gehouden met sponsoring voor Dynamo. En dat leidde tot een fantastisch sponsorcontract met Piet Zoomers in de jaren 1986/1987. Dit groeide uit tot een jarenlang “huwelijk”. Eerst als PZ/Dynamo, later Piet Zoomers/ D.

Aan het einde van seizoen 2006/2007 verhuisden wij als Dynamo van de Dynamohal naar het huidige Omnisport. Henk was hierbij de grote drijfveer en samen met de toenmalige besturen van de vereniging en de Stichting Topvolleybal is dit gerealiseerd.

Hij laat een grote leegte achter binnen Dynamo. Wij zullen zijn wijsheid en besluitvaardigheid missen.

Wij wensen zijn vrouw Marieke en zijn dochters Inge, Karin& Jan en Margit, kleinkinderen en achterkleinkinderen en verdere familie heel veel sterkte de komende tijd om dit verlies te verwerken.