Hoofdklasse voor MB1

MB1

Zaterdag 20 mei

Kwalificatie wedstrijden in Wijchen. Vertrekt meisje MB1 om 9:45 vanaf omnisport. MB1  bestaat uit 10 meiden waarvan 5  van het oude mb1  2 nieuwe speelsters uit de MB2 en 2 nieuwe aanwinsten die zijn over gekomen van Alterno.Na een klein uurtje bereiken we de sporthal Arcus . Waar de meiden zich gelijk gingen omkleden om daarna zich naar veld 3 te begeven. In de poule fase komen we Devoco MB2 - Set-up MB2 En Trivos MB2 tegen tegen deze opponenten moest er 1 set gespeeld worden tot 25 punten.

1ste wedstrijd SV Dynamo - Devoco

Dynamo begint twijfelend en maakt onnodig zelf veel fouten metname met onze opslag. Dit zal ongetwijfeld met de spanning te maken hebben. naarmate de wedstrijd vorderde  kwamen we er steeds sterker eruit bij de 12 punten liepen we al snel uit.De set werd degelijk uitgespeeld  en de eindstand was dan ook 25-13.

2de wedstrijd SV Dynamo Setup 65

Set up 65 hebben we geen goede herrinneringen aan vorig jaar uitgeschakeld na een 3 setter. maar dit was MB2 .David had al na de vorige wedstrijd gekeken en van daaruit een paar dingen mee genomen.wat opviel als er een harde serv was en deze hoog werd verwerkt nam niemand het inietiatief  waardood de bal er tuusen in viel. Ook nu begon dynamo slordig aan de wedstrijd .Onnodige aanvals fouten serv fouten waardoor de stand lang gelijk opliep tot de 11. De dames zetten een tandje bij en het was gedaan met set up door een mooie opslagen serie liepen we verder uit. Dynamo speelde de set daarna simpel uit en won uiteindelijk met 25-18.

3de wedstrijd Trivos MB2 - Dynamo MB1

Deze wedstrijd kwamen we gelijk uit de startblokken Trivos wist niet waar ze het moesten zoeken om een bal te verdedigen. onze serie opslagen waren zo goed geplaatst dat Trivos deze niet konden verwerken. Algauw werd er gewisseld om de verdiging op orde te krijgen. Maar dynamo denderde voor en bij de eerste time out van Trivos stond dynamoal met 11-4 voor.Tijdens de time out aangegeven dat het nu tijd was op wat dingen te proberen. omloop bal een nekje b aanval. nou dit deden ze hoor. de concentratie bleven ze vast houden en alles kwam uit de kast. genoten deze set.Dynamo won deze uit eindelijk met 25-8. Hoppa poule winnaar wat betekend dat je nog 3 kansen hebt om de hoofdklasse te halen.snel naar het wedstrijd secretariaat waar Gerard zat van WSV om te vragen wie de tegenstander zou worden. Na even te hebben geken blijkt het Halley wehl te zijn. Een geduchte vereniging die al jaren mee draaid in de hoofd klasse en top klasse.We waren dus gewaarschuwd.

Kruis finale Halley -SV Dynamo

Na een uitloop van een 3 kwartier konden we eindelijk beginnen.Bij voorbaat al aangegeven dat er direct moest worden begonnen daar deze sets maar tot 15 punten gingen.De set ging gelijk op  2 punten achter gelijk en weer even voor. tot de 8-8 zaten we naar een mooie wedstrijd te kijken veel power van Halley waar Dynamo uitsptekend pareerde.We blijken nu nog een serv kanon te hebben Marije Pronk over gekomen van Alterno bracht met een mooie serie dynamo op voorsprong van 12-8.Time out van Halley. Eigelijk hoefde ik niets te vertellen maar de koppies waren gespannen. Vooral zo blijven spelen meiden.We werden goed onder steund door supporters bij ons op de bank top! Opslag Dynamo in het net.Halley aan opslag een ace 12 -10.De volgende opslag werd uit geslagen waardoor de stand nu 13-10 was. Dynamo opslag die iets te makkelijk was en door een mooie combinatie van Halley werd die snoeihard in geslagen.13-11. Halley weer aan serv maar ook deze werd in het net geslagen dus 14 -11.De volgende serv was zeer goed geplaatst maar toch nog verwerkt waardoor dynamo weer in de verdediging moest. Maar halley sloeg deze bal uit dus de eerste set was binnen 15-11

2de set

David had besloten op de 6 te laten staan na zo'n geweldige set never change een winning team.Maar wat er gebeurde is niet te beschrijven. Dynamo werd weggespeeld deze set. niets van de vorige set was hier nog in terug te vinden. communicatie,serv fouten ketsers onverspelbaar. 7-1 achter dus time out. Meiden dit kan echt niet. herpakken en gewoon de opdrachten uitvoeren.Simpel spelen maar knallen. we kwamen nog wat puntje dichterbij maar Halley speelde subliem daar klopte werkelijk alles. verdedigend hadden ze alles en maakten het daarna goed af. Dynamo verloor met 15-8. Dus een 3de beslissende set.

3de set

toch bleven de 6 speelsters staan Halley ging door zoals in de 2de set. en weer liepen we snel achter de feiten aan.Time out bij 6-2. Dynamo kwam goed uit de time out en ging naar een 6 -4 achterstand. Halley weer aan de opslag en deze maakten tot de kant wissel geen fouten 8-4 achter.Halley serveerde en sloeg de bal uit. Marije kwam weer aan de opslag en op het moment dat het moet deed ze dit dynamo kwam terug naar een mooie serie tot 10-8. Tijdens de time out van Halley zag je in de gekoppies weer het geloof, het kan.Nou de meiden hebben het gedaan  de coach riep nog uit maar  de bal werdt gewoon door gelaten en ja hij was uit. 12-10 voor dynamo. Nu was het halley wat nog puntjes maakte maar Dynamo had de weg gevonden en door 2 knotsgekke punten liep Dynamo als winnaar van het veld. Ongelovelijk wat een knotsgekke wedstrijd en wat een gejuich van het hele team en ouders op de bank achter het glas geweldig. Op karakter helemaal terug gevochten in de wedstrijd.We gaan genieten van dit team MB1 SV Dynamo HOOFDKLASSE

Ouders bedankt voor alle support en rijden

Een trotse coach