Wederom winst en drie punten voor Dames 1

Afgelopen zaterdag speelde Dynamo Dames 1 tegen Devoko Dames 1 uit Denekamp. Lees het wedstrijdverslag van libero Emma Rekar.

Devoko staat nu laatste in de competitie, wat een extra druk legde op ons. Want natuurlijk wil je zo’n wedstrijd het liefst met 3-0 winnen en zo hoort het eigenlijk ook, maar die garantie heb je nooit.

Onze dames in het geel gingen hard van start en lieten het nette volleybal zien dat we van ze gewend zijn in de eerste set van een wedstrijd. Alles liep goed, waarmee we ervoor zorgden dat Devoko niet de kans kreeg om in haar eigen spelletje te komen. Deze set werd dan ook met een overtuigende 25-12 gewonnen.

De tweede set kregen we een betere tegenstander tegenover ons. De dames van Devoko lieten zien wat ze in huis hadden en wij hadden daar duidelijk meer moeite mee. De servicedruk vanaf onze kant viel weg en er werden helaas wat slordige foutjes gemaakt. Ondanks dat wisten we ons sterk te houden. Met een aantal prachtig aangevallen ballen van Devoko, die toch nog door Nicole van der Mark (nummer 4) van de grond werden gehaald, wonnen we de tweede set ook, ditmaal met 25-20.

De derde set verliep hetzelfde als de tweede set. Beide teams liepen gelijk op en waren ook vrij gewaagd aan elkaar. De meiden van Dynamo wilden deze wedstrijd natuurlijk graag met 3-0 winnen, maar Devoko bleef er voor vechten om ook punten mee naar huis te kunnen nemen. Ondanks de gelijk oplopende stand, hielden wij ons hoofd koel tijdens de wedstrijd. We probeerden vooral ons volleybal netjes te houden en dat is dan ook zeker gelukt. Om die reden wonnen wij ook de laatste set met 25-21.

Volgende week spelen wij na drie keer thuis te hebben gespeeld weer een keer uit en ditmaal tegen Sudosa-Desto in Sporthal Olympus in Assen. Om 19.30 uur zullen wij van start gaan en hopen te kunnen rekenen op uw support! Er is nog iets anders leuks aan de hand namelijk: op dit moment staan wij tweede in de topdivisie, met maar één punt achterstand op VV Alterno die al een wedstrijd meer achter de rug hebben. Het zou toch top zijn als wij dit zo vast kunnen houden?! Maar daar hebben we uw aanmoedigingen ook bij nodig, dus hopelijk tot zaterdag!