Kampioen!!

Vandaag stond er een uitwedstrijd tegen Zeewolde MC2 op het programma,,een belangrijke wedstrijd want bij een 1-3 of 0-4 overwinning konden we ons kampioen noemen,het zou geen gemakkelijke opgave worden want Zeewolde had vorige week gewonnen van de nummer 2 en wij zijn de laatste wedstrijden erg wisselvallend,de ene wedstrijd spelen we mooi volleybal en is het erg leuk om naar te kijken en de andere week lijkt het nergens naar en doen we maar wat en mogen we blij zijn dat de tegenstander nog slechter speelt dan wij.

Een paar meiden hadden wat last van de zenuwen en hadden nog voordat het eerste fluitsignaal klonk een paracetamolletje tegen de misselijkheid  en hoofdpijn nodig,maar toen 1maal de wedstrijd begin zag je de spanning iets verzakken en gingen de meiden er vol voor,,met leuk volleybal ,mooie opslagen en slimme tikjes bij het net werd de eerste set dan ook makkelijk gewonnen,binnen een kwartier, met 15-25..Het eerste punt was binnen!

Dat was hoopgevend voor het verdere verloop van de wedstrijd,op deze manier verder gaan dan kon het niet misgaan en we begonnen weer heel goed aan de tweede set en stonden alweer snel op een voorsprong  van 5-10,vanaf dat moment lieten we de tegenstander wat terugkomen maar bleven we een voorsprong houden, en konden we bij de stand van 18-23 de set uitspelen door twee mooie opslagen...0-2 voor in sets!!

Nog 1 set winnen en we waren kampioen,en dat maakten de meiden toch weer wat nerveuzer ,wat in de 1e en de 2e set allemaal goed ging waren we de derde set helemaal kwijt..de eerste opslagen van de speelsters van wie we gewend zijn dat ze het heel goed deden vlogen allemaal het net in,we waren veel te afwachtend en dachten dat de ander het wel even zo oplossen en we verwachten dat de bal vanzelf naar ons toe zou komen zonder zelf een stap te zetten,,ook  het communiceren liep slecht en waar we bij het net heel goed reageerden in de eerste 2 sets maakten we nu heel veel fouten..met 25-13 verloren we vrij kansloos deze set..

Dat was toch wel een dompertje maar nog steeds niets aan de hand en alle kansen om kampioen te worden,,hoewel ik de druk iets wou wegnemen door te zeggen dat het niet erg zou zijn als het vandaag niet zou lukken en dat we dan in onze laatste wedstrijd aan 2 setjes winst ook genoeg hadden wilden de meiden het niet op die wedstrijd laten aan  komen..We begonnen met de opslag en dat liep niet erg goed,,de eerste 6 opslagen vlogen allemaal het net in,gelukkig gebeurde dat ook bij de tegenstander en zo verliep het begin erg gelijk op,,van een achterstand kwamen we op een voorsprong en zag het er erg goed uit,bij de stand van 6-13 zag je dat er bij een paar meiden weer de zenuwen terug kwamen en lieten we de tegenstander weer op gelijke hoogte komen,15-15,het zag er steeds meer naar uit dat het een  5 setter zou worden,,Zou ik nu wissels in zetten en hopen dat die meiden ervoor zorgen dat de set alsnog naar ons toe gaat of zou ik de meiden de rust geven zodat ze fris aan de 5e set konden beginnen?Een 5e set betekende nog geen kampioen dus toch eerst maar 1 wissel  ingebracht en zo verliep de set naar 20-20,daarna nog twee wissels en die gaven net dat extraatje meer zodat we ook deze set wonnen met 22-25 en we ons kampioen konden noemen!!

Aileen,Anne,Desiré,Dominique,Fabiënne,Helena,Janine,Laura,Nina en Nora,,De kampioenen van MC6!!