Een mooie overwinning tegen een sterke tegenstander...

Vandaag moesten we naar Heerde voor een uitwedstrijd tegen Langhenkel MC1,dit team staat op een gedeelde 2 plaats met 4 puntjes achterstand op ons,een heel belangrijke wedstrijd voor beide teams dus!

We wonnen de toss,mochten dus opslaan en dan is het heel prettig als Desire dan begint,de eerste drie punten waren snel binnen door haar opslag en ook de anderen begonnen met mooie opslagen,het begin was erg goed,,er werd heel goed overgespeeld,,geroepen en op iedere bal werd gelopen,vaak met 2 of drie speelsters..we liepen dan ook snel uit naar een mooie voorsprong van 15-5,daardoor werden we ook wat te gemakzuchtig en lieten we de tegenstander weer dichterbij komen,en niet alleen wij waren even de kluts kwijt,,ook de scheidsrechter wist het even niet meer,,een bal die duidelijk uit was werd in gegeven,,een speelster werd afgefloten omdat ze een bal verkeerd zou hebben gespeeld en toen datzelfde bij de tegenstanders gebeurde werd dat wel goedgekeurd..toen de coach van de tegenstander bij een punt voor ons protesteerde en hun opeens het punt toegekend kregen was even de maat vol en via onze aanvoerder lieten we weten dat dat niet mocht en dat het punt overgespeeld dient te worden.Die foutieve beslissingen  van de scheidsrechter maakte ons sterker en de vechtlust kwam weer terug in het team,net op tijd zodat de eerste set naar ons ging met 21-25.

Een verdiende eerste punt,,deze tegenstander was echt goed en we beseften dat we er vol voor moesten gaan om deze wedstrijd te winnen,,en dat deden we ook!!het viel deze wedstrijd erg op dat er meer 3 keer werd overgespeeld dan in andere wedstrijden,mooi om te zien dat we daarin beter worden en we meer de rust bewaren om de bal goed door te spelen,in deze set liep het heel goed,,de opslagen waren goed,,er werd slim bij het net gespeeld en we pakten een paar mooie punten door een goede blok te zetten!,maar de tegenstander speelde ook heel goed en daardoor ontliepen we elkaar niet veel ,we bleven op 4,5 punten voorsprong staan en gaven dat niet meer weg,met 19-25 was ook de twedde set voor ons.

In de derde set begon het minder te lopen,de eerste 3 punten gingen naar Langhenkel,daarna pakten wij 3 punten op rij en toen hun weer dus weer een achterstand ,nu 6-3.het ging om en om,vanaf de tien punten liepen wij weer wat uit naar een voorsprong van 7 punten  maar wij lieten de tegenstander door een aantal fouten van ons weer terugkomen dus bij een stand van 18-19 toch maar een time out,mijn eerste want tot dan toe was het niet nodig ,deze set was cruciaal want als wij deze set zouden verliezen zou de wedstrijd weleens kunnen gaan kantelen,je zag het zelfvertrouwen bij de tegenstander terug komen,maar net op tijd kregen de meiden hun vechtlust weer terug en ging het weer goed lopen,,met 21-25 werd de wedstrijd gewonnen..

4 punten waren binnen,nu voor de 5 gaan zodat we onze directe concurrent voor de koppostie niet de kans gaven om dichterbij te komen...en het liep heel goed,,we kwamen snel op een mooie voorsprong,lieten de tegenstander in het begin nog even terugkomen maar verder dan een paar punten verschil lieten we het niet komen,nog even alle wissels erin om iedereen te laten bijdragen aan de setwinst en zo konden we de wedstrijd mooi beeindigen met 16-25..

Dit was een wedstrijd om met trots op terug te kijken ,vaak met mooi volleybal winnen van een sterke tegenstander!!