Een gemakkelijke overwinning..

Vandaag speelden we een thuiswedstrijd tegen Hevo uit Heino,een team dat niet zo hoog staat maar we hebben vorige week geleerd dat je ook tegen laagstaande teams enorm je best moet doen om de sets te winnen.

We begonnen de eerste set goed,er werden veel punten gehaald uit mooie  opslagen en ook werd er goed geanticipeerd op de ballen die de tegenstander WEL over het net wisten te krijgen,want daar hadden hun nogal wat moeite mee waardoor ze heel veel punten aan ons cadeau gaven,dit was een team dat nog heel erg aan elkaar moest wennen,eigenlijk een copy van hoe ons team vorig jaar was..de eerste set ging snel naar ons met 25-05.

Zo n set makkelijk winnen bracht heel veel gemakzucht in ons team waardoor de speelsters gingen denken dat ze deze wedstrijd wel even zonder veel moeite te hoeven doen zouden gaan winnen,zo n verkeerde instelling werd ook meteen bestraft want we kwamen op een behoorlijk grote achterstand,tijd om de meiden via een time out proberen wakker te krijgen en hun het besef te geven dat we zelf ook niet zo goed zijn als we op dat moment dachten en dat we ook tegen zwakkere teams enorm onze best moeten doen om te winnen..Via een eindspurt en door individuele kwaliteiten wisten we deze set toch nog te winnen met 25-20.

Voor de derde set begon namen we ons voor om te proberen meer 3 keer over te gaan spelen en op zich ging dat ook beter al kwamen de passes niet echt goed aan,bij de tegenstander was het een beetje op,je zag dat ze echt heel vermoeid waren geworden van de inzet die ze in de tweede set hadden gegeven en dat gaf ons de gelegenheid om weer op een veilige voorsprong te komen en daarna ook wat meer risico te gaan nemen door wat dingetjes uit te proberen,met 25-12 werd de wedstrijd gewonnen.

Met in ons achterhoofd dat onze directe concurrent dit weekend niet hoeft te spelen en wij daardoor op een voorsprong van 8 punten konden komen gingen we de laatste set in,een set die ook heel snel in ons voordeel verliep,niet doordat wij nu zo goed speelden maar meer doordat de tegenstander weinig tegenstand meer bood,nog even wat wissels zodat de meesten speelsters ongeveer dezelfde speeltijd kregen en toen konden wij de set en de wedstrijd makkelijk naar ons toe halen,mooi was het dat de laatste wissel ook het winnende punt maakte!

We hebben wat moeite met vrijdagavond wedstrijden ,dan zijn de meeste speelsters er niet helemaal bij,gelukkig kwam dat niet op setverlies te staan maar we moeten nu wel gaan beseffen dat we tegen betere tegenstanders veel meer ons best moeten gaan doen om ook die wedstrijden tot een goed resultaat te komen..