Koppositie verstevigd

Een vroege wedstrijd stond er vandaag voor ons op het programma,we speelden thuis tegen Blok EVC MC2 uit Vaassen,onze uitwedstrijd wonnen we met 4-0 en hoewel de uitslag anders doet vermoeden hadden we het toen vrij lastig,met in ons achterhoofd de gedachten dat onze concurrenten om de titel tegen elkaar speelden en zeker 1 van hun punten zouden laten liggen waren we erop gebrand om voor de volle 4-0 te gaan strijden.

Helaas kregen we in de voorbereiding met een tegenslag te maken want 1 van onze speelsters kwam te laat en kon niet meedoen met de wedstrijd,daar waren de anderen best wel wat van onder de indruk en dat zag je ook aan het spel,we scoorden wel veel punten maar de manier waarop was erg slordig ,de tegenstander maakte ook veel fouten waardoor we toch snel een voorsprong konden nemen en mede door  geweldige opslagen van een aantal speelsters pakten we de eerste set met 25-18.

Voor het begin van de tweede set spraken we af dat we meer met overleg moesten gaan spelen en proberen minder fouten te maken want het kwam vooral door onze fouten dat de tegenstander punten pakten.Hoewel we vol goede bedoelingen zaten liepen we snel achter de feiten aan en liepen de speelsters van Blok snel naar een voorsprong,er ging erg veel mis,te weinig overgespeeld en de meesten dachten het zelf wel even op te lossen zodat het meer op tafeltennis ging lijken,we liepen niet meer naar de bal toe omdat we bang waren dat we tegen elkaar aan zouden botsen,bij het net probeerden we de bal weer over het net te spelen terwijl terugspelen een veel betere oplossing was en er werd veel met 1 arm/hand gespeeld terwijl het makkelijk met 2 handen had gekund.Na een time out gingen we weer beseffen dat vandaag de kans was om uit te lopen op de concurrentie en dat we dan geen setverlies kunnen veroorloven,het ging weer beter lopen en we kwamen weer snel op gelijke hoogte na een achterstand van 8 punten,toen was de concentratie weer even weg en zo kwam Blok weer op een voorsprong en werd het vechten voor ieder punt,we moesten weer aan een inhaalrace van een punt of 4,5 beginnen en dat zo tegen het eind van de set,maar nu konden we weer eens zien dat dit team groeiende is en zich niet snel neerlegt bij verlies,,weer kwamen we terug  tot 23 gelijk en bij 24-23 kregen we onze eerste setpunt ,helaas pakten we die niet en kwam Blok weer op gelijke hoogte,Het volgende punt was weer voor ons en dus onze tweede setpunt en die was wel raak,,met 26-24 was ook deze set voor ons..

Dat was een enorme opluchting en vanaf dat moment gingen we wat makkelijker maar wel meer overtuigender spelen en dat resulteerde in een snelle derde set,we liepen snel naar een grote voorsprong en de tegenstander was het geloof in een goede afloop helemaal kwijt,waar bij ons veel goed ging was Blok even helemaal niet meer bij de les en zo werd de set snel uitgespeeld met 25-10.

De wedstrijd was gewonnen maar onze wil om ook de vierde set tot een goed eind te brengen werd er niet minder om,5 punten daar ging het nu om,en de kans om iets uit te lopen op de concurrenten.Alle meiden wilden graag spelen,zelfs een speelster die al voor het begin van de wedstrijd had aangegeven zich niet lekker te voelen en niet zeker was dat ze het vol zou houden hoorde je de hele wedstrijd niet meer klagen,dat zijn de bikkels!waar we vorig jaar bleven klagen over de kleinste pijntjes denken we er even niet meer aan of tapen ons even in en gaan er dan weer vol tegen aan!Deze set verliep net zoals de derde en we scoorden we veel mooie punten met mooie opslagen,meer overleg en slimme tikjes over het net,af en toe ook een heeeeel gelukkig balletje!Tussen deze set door nog drie wissels toegepast zodat bijna iedereen dezelfde speeltijd kreeg en de wissels ook weer lieten zien dat ze de set goed konden uitmaken..met 25-15 was de volle buit binnen!!

5 punten erbij en nu afwachten wat de concurrenten hadden gedaan,uit die uitslag bleek dat Volta,onze tegenstander waarvan we vorige week met 2-3 hadden verloren,wel erg goed bezig is en per week beter worden want die wonnen met 4-0 van Zeewolde en dat betekend dat we nu onze voorsprong hebben vergroot van 1 punt naar 3 punten!!