Verloren na een zinderende wedstrijd...

Vandaag stond de inhaalwedstrijd tegen Volta MC2  op het programma,vorige week speelden we ook tegen dit team en toen lieten ze al zien dat het een erg sterke tegenstander is dus om weer van ze te winnen moesten we allemaal weer goed ons best doen.

In de eerste set ging dat niet echt op,teveel speelsters maakten onnodige fouten en waren veel te wild met het overspelen,zonder erbij na te denken wilden we de bal zo snel mogelijk weer naar de andere kant spelen,terwijl bij de tegenstander alles rustig 3 keer werd overgespeeld,ook maakten we enorm veel fouten bij het net en werd er niet goed gecummuniceerd,de ene keer werd er geroepen en trokken beide  speelsters de armen weer terug en de andere keer werd er niet geroepen zodat een speelster de bal net verkeerd raakte terwijl achter haar iemand kwam die er veel beter voor stond.Daardoor kwamen we al snel op een achterstand die we niet meer goed maakten,met 15-25 kregen we volleyballes..

Vorige week verloren we ook de eerste set en wisten we goed terug te komen,dat gaf ons het gevoel dat we niet kansloos waren,wel zagen we dat deze tegenstander per week beter gaat spelen,hun coach vertelde me dan ook dat hun 3 keer in de week trainen,altijd met hun eigen team en dat zag je ook wel aan hoe dit team in korte tijd goed ingespeeld is op elkaar.

De tweede set werd heel spannend en liep heel gelijk op,soms namen wij een voorsprong en dan hun weer,we deden weinig voor elkaar onder en dat zag je in de score verloop,bij ons kwam de strijd weer terug die we in de eerste set nauwelijks gezien hadden en bij de tegenstander zag je mooi combinatiespel.Aan het eind van de set wisten we een achterstand weer mooi in te halen ,bij 24-23 kregen wij een setpunt maar helaas wisten we die niet te benutten en pakte Volta 2 punten achter elkaar zodat we nu op een setpunt achter kwamen 24-25..Het werd weer gelijk en we pakten nog een punt  zodat het setpunt weer naar ons ging,dit keer pakten we die wel en werd het 1-1 in sets..

In de derde set waren we het goede gevoel weer even helemaal kwijt,veel fouten door niet op te letten bij het net of veel te laat te reageren.we moeten leren om de bal terug te spelen als de bal iets voor het net valt ,we proberen dan nog om via onmogelijke ballen de bal over het net te krijgen,,ook gaat er nog vaak 1 hand naar de bal terwijl er nog gemakkelijk 2 handen kunnen worden gebruikt.ook werd er in deze set veel uitgeslagen en daardoor verloren we deze set met 19-25.

2-1 achter,dat was ons dit seizoen nog niet gebeurd,en hoewel het heel lastig zou worden om deze wedstrijd te winnen kwam er toch weer meer strijd in de vierde set,we wisten dat als we 2 sets zouden winnen we de nieuwe koploper zouden gaan worden en dat gaf ons het extra zetje om er weer vol voor te gaan..Deze set verliep voor ons heel goed,,we pakten veel punten achter elkaar en de tegenstander liet zich door ons verrassen en maakten zelf ook opeens veel meer fouten dan in hun vorige sets,met 25-16 wisten wij deze set vrij gemakkelijk te winnen..

Een beslissende 5e set,die begonnen we heel goed,,we pakten meteen een paar punten voorsprong en bij de veldwissel stond het 8-7 voor ons,daarna pakten  hun weer wat punten achter elkaar en verliep de set weer gelijk op,,aan het eind van de set zag je de spanning bij veel meiden,,om iedere punt werd gevochten zowel bij ons als bij Volta,helaas viel het geluk net aan de verkeerde kant en verloren we met 13-15 ,al moet ik zeggen dat Volta het qua spel wel verdiende om te winnen.

Beide teams kunnen tevreden zijn,,het was een superspannende wedstrijd,Volta gewonnen,wij verloren maar met de 2 verdiende punten zijn we toch de nieuwe koploper!!