In memoriam: Johan Ribbink

Op woensdag 28 januari jl. overleed Johan Ribbink. Ruim een half jaar geleden kreeg hij te horen dat hij ernstig ziek was, toch kwam zijn overlijden volledig onverwacht. Midden jaren negentig maakte Johan Ribbink kennis met Dynamo en werd met z’n bedrijf, Onderhoudsbedrijf Ribbink Apeldoorn, lid van de Vriendenclub. Een jaar later introduceerde Johan ook z’n echtgenote Hannie, en sindsdien waren de twee onlosmakelijk verbonden aan Dynamo.

Onderhoudsbedrijf Ribbink Apeldoorn verzorgde lange tijd de schoonmaak van de voormalige Dynamohal aan de Morellenlaan. Daarnaast was het bedrijf persoonlijk sponsor van aanvankelijk Justin Sombroek, later van Tomislav Smuc en Kars van Tarel.

Halverwege het vorige decennium vond Johan het eigenlijk wel mooi geweest, en in 2005 verkocht hij z’n bedrijf. Er was één voorwaarde: de nieuwe eigenaar moest de lopende contracten met Dynamo wel respecteren. Zo was Johan! Het afstoten van het bedrijf betekende echter niet het afscheid van Johan & Hannie. Op persoonlijke titel bleven ze lid van de Vriendenclub.

In Johan Ribbink verliest Dynamo een trouwe sponsor en supporter, iemand op wie we altijd een beroep konden doen wanneer we hem nodig hadden.

Afgelopen woensdag hebben we onder grote belangstelling definitief afscheid van hem genomen.

We wensen Hannie, de kinderen, de kleinkinderen en de rest van de familie sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Zaterdag 7 februari speelt Draisma Dynamo om 20.00 uur een thuiswedstrijd tegen ARBO Rotterdam/Fusion. Voor de wedstrijd zal kort bij het overlijden worden stilgestaan en één minuut stilte in acht worden genomen.