3 overwinningen op rij...

Vandaag mochten we naar Lelystad om te gaan spelen tegen Volta MC2,een team dat net als wij alle twee de wedstrijden had gewonnen dus het zou weleens een hele spannende wedstrijd kunnen gaan worden.Helaas kon Nina niet meedoen maar de andere negen speelsters hadden veel vertrouwen en wisten dat als ze net zoals de vorige wedstrijden meteen vanaf het begin hun best zouden gaan gaan doen dat we weer punten konden gaan  pakken.

We begonnen ook erg sterk,we mochten niet meteen opslaan maar vanaf het moment dat wij opslag hadden pakten we  veel punten,de tegenstander was in het begin van de 1e set best wel onder de indruk van de harde opslagen die een aantal van onze speelsters hebben.Zo halverwege de 1e set maakten we veel fouten,vooral bij het net,daar moeten we nog leren iets slimmer te worden en de bal proberen terug te spelen in plaats van tegen het net te duwen.De tegenstander kwam steeds dichterbij en zelfs op een voorsprong,ook achterin werd er een paar keer niet goed gereageerd waardoor er wat kritiek kwam tussen een paar speelsters,ook weer iets waarmee we moeten leren omgaan,kritiek geven moet kunnen ,als het maar bedoelt is om de ander beter te maken en niet om elkaar af te kraken, we moeten leren om op een goede manier  met kritiek om te gaan en we moeten leren op een goede manier kritiek te geven,helaas profiteerde de tegenstander van de irritatie en kwam het op een voorsprong die we niet meer wisten in te halen,we verloren de set met 25-22

Het team is nu wel al zo gegroeid dat  we meteen beseffen dat dit setverlies onnodig was en we de wedstrijd nog makkelijk konden winnen ,als we er maar met zijn allen voor willen gaan..We begonnen met de opslag en dat resulteerde meteen in een aantal punten voor ons,in deze set lieten we veel goede dingen zien maar maakten we ook nog steeds veel fouten die meteen afgestraft werden en zo liep de set gelijk op..Tot we weer een hele goede serie met opslagen lieten zien,,ook reageerden we iets beter bij het net en werd er achterin weer gelopen naar de bal toe,met hele slimme passjes achterover trokken we de set puntje voor puntje naar ons toe en wonnen we met 19-25.

Het winnen van de tweede set gaf de meiden enorm veel vertrouwen en dat zag je in de derde set,het begin ging nog heel gelijk op maar vanaf de tien punten liepen we in een recordtijd uit naar een grote voorsprong ,bijna alles lukte in die set en als we de opslag eens niet hadden gingen we er vol voor om die weer terug te pakken..de set wisten we gemakkelijk te winnen met 15-25.

Van een 1-0 achterstand naar 2-1 voorsprong,daaraan kunnen we zien dat dit team enorm gegroeid is vergeleken met vorig jaar,toen lieten we de koppies nog weleens hangen als we achterkwamen maar nu geven we niet op,en we hebben er dit seizoen 2 speelsters bij die het team nog  sterker maken..

De vierde set verliep net zoals de derde,in het begin ging het erg gelijk op zodat de kans groot werd dat het een 5 setter zou worden ,daarom wisselde ik ook niet omdat ik dan de drie wissels fit wou hebben voor die beslissende set,maar gaandeweg de set pakten we weer veel punten achter elkaar en werd het geloof bij de tegenstander minder en minder,de tegenstander ging snel nog twee time outs vlak achter elkaar nemen om te proberen ons uit ons spel te halen maar dat lieten we niet toe,we pakten het gelijk weer goed op en lieten zien dat we niet voor niets dit seizoen met de bovenste meekunnen,,we wonnen deze set met 14-25.

Weer een supermooi resultaat,we staan nu tweede,1 puntje achter op de koploper maar die heeft een wedstrijd meer gespeeld,vrijdag spelen we een inhaalwedstrijd en als we die winnen staan we op de 1e plaats!!