H12 gaat voor de eerste positie

Heren 12 als tweede de kerstvakantie in

De eerste seizoenshelft zit er bijna op, nog één wedstrijd te gaan en dan  kunnen we de balans opmaken.

De sluwe mannen van Klarenbeek staan op de agenda, een lastig, goed ingespeeld team dat al zo’n beetje 100 jaar met elkaar samen speelt. Een goed geoliede machine dus.

Ons doel van vandaag; zand in de Klarenbeekse machine strooien!

Vanwege een blessure (what else) beginnen we wederom met een andere opstelling. Eén van de Passer-lopers offert zichzelf op voor de spelverdelerpositie. Ondanks het redelijke spel kunnen we het de mannen van Klarenbeek niet heel erg lastig maken. De eerste set verloopt moeizaam en gaat jammerlijk verloren.

We besluiten de van een blessure herstellende spelverdeler toch maar in te zetten, in de hoop dat dat wat meer rust in het spel brengt. Helaas blijft het gewenste resultaat uit, we spelen bij vlagen goed maar gemiddeld genomen te stroperig, te wisselvallig. De benodigde stabiliteit is er niet. Alle vier de sets verlopen in grote lijnen hetzelfde. Soms subliem verdedigend en aanvallend, afgewisseld met zwakke passes en/of aanvallen.

De wedstrijd gaat terecht verloren met 4-0. Heel jammer omdat we dachten dat we al wat verder waren.

De eerste vier posities van de competitie waarin wij uitkomen zijn voor ons niet haalbaar maar in het rechter rijtje gaan we voor de eerste plek knokken…  De eerste seizoenshelft sluiten we af op een voor ons acceptabele tweede plaats…

Het goede nieuws is dat de ziekenboeg van H12 langzaam leeg stroomt. Hopelijk kunnen we de tweede seizoenshelft stabieler optreden met een sterke reservebank.

Wij houden er vertrouwen in en gaan voor de eerste plek in het rechter rijtje.

René de Burger