HS12 tevreden over spel, niet met resultaat

Heren 12 , ondanks verlies zien we lichtpuntjes in het vertoonde spel.

Na de zeperd tegen BSV een week geleden, waarbij ons spel ver onder niveau zakte, mogen we ons revancheren tegen de koploper. U begrijpt dat dat een lastige opdracht is. Desalniettemin zijn we voornemens van de wedstrijd een wedstrijd te maken.

Voorwaarts uit Twello laat er echter geen twijfel over bestaan waarom ze de ranglijst aanvoeren. Wij beginnen te tam aan de wedstrijd waardoor we snel op flinke achterstand komen. Na een broodnodige time out besluiten we met meer lef te spelen en dus brutaal verder te gaan.

Aanhaken doen we niet maar het aanvalsspel komt beter uit de verf. De pass komt goed  en verdedigend staan we beter.

De tactiek werkt, ons spel is nu beter verzorgd, we scoren zo nu en dan mooie punten maar de tegenstander is simpelweg een klasse beter. De eerste set gaat royaal verloren.

De tweede en derde set doen we het wat beter omdat we van begin af aan meer lef tonen. Helaas helpt het ons niet aan winst in deze sets.

De vierde set starten we sterk en we komen zelfs op een 15-8 voorsprong. Gedwongen door de stand en ons sterke aanvalsspel neemt Voorwaarts een time-out.

Het doet ons goed dat we onze huid duur verkopen maar het goed ingespeelde en betere team aan de andere kant van het net geeft gas en  pakt de vierde set alsnog.

Hoe we het doen weten we niet maar ondanks het toch wel kansloze verlies zien we lichtpunten in ons spel en hebben we vertrouwen in de opgaande lijn.

De komende vier wedstrijden worden belangrijk voor ons, we spelen dan tegen ploegen die net boven ons staan.

Wij zullen alles uit de kast moeten trekken om te laten wat we waard zijn., H12 maakt zich op voor een eindejaar sprint! Doel: in januari aanhaken bij de middenmoot.

René de Burger