HS12 pakt een punt

Na de eerste overwinning van HS12 vorige week, stond ons deze keer de wedstrijd tegen BSV HS3 te wachten. Natuurlijk was het zelfvertrouwen gegroeid maar we wisten dat we onszelf ook weer niet moesten overschatten. Aangezien BSV in de ranglijst niet echt bovenaan staat, waren we vastberaden er het maximale uit te halen. We waren, inclusief invaller, met 7 man.

Helaas lukte het niet om punten te pakken in de eerste 2 sets. BSV speelde niet echt aanvallend en het oppakken van de prikballen - na regelmatig 2 keer spelen door BSV - lukte ons goed. Ook het opbouwen van een aanval, na een goede pass ging eigenlijk prima. Er was wat meer variatie in onze aanval doordat de middenvelders regelmatig op positie 2 aanvielen. De mening van het toegestroomde publiek was dan ook dat het organisatorische veel beter liep dan, pak ‘m beet, 4 wedstrijden geleden. We verloren toch wat meer punten dan BSV, en dat zat hem vooral in het passen na de opslag door BSV.

In de 3e set liep het veel beter en werd er hard gewerkt. Kansloze ballen werden toch gepakt, en vanuit onverwachtte spelsituaties werd toch een aanval opgebouwd. 3e set gewonnen. Toen voelde het alsof we de 4e set ook echt zouden pakken, en het een 5 setter zou worden. Helaas dat gebeurde niet. Gebrek aan concentratie? Vermoeidheid? Een tanende drang om te winnen? Te weinig getrained? Het zijn slecht speculaties. Woensdag weer trainen en donderdag de volgende wedstrijd.

Arjen Warnaar