Heren 12 bijt van zich af tegen Primavo 3

De stand op de ranglijst doet vermoeden dat wij een kansloze missie zijn gestart dit seizoen. Ondanks de lage klassering hebben wij het gevoel dat we groeien en dat we wat pech hebben gehad met de zware tegenstanders tot nu toe.  We denken dat we beter kunnen en juist dat gevoel willen we na vanavond gevisualiseerd hebben op de ranglijst. Uitdagingen moet je immers hebben!

We treden wederom aan in een nieuwe samenstelling.  We staan op scherp en zijn super gemotiveerd om Primavo over de knie te leggen. Ongelukkigerwijs blijkt er geen scheidsrechter te zijn geregeld voor deze wedstrijd.  Enigszins gestrest gaan we op zoek… het zal toch niet? Na een onbevredigend  ‘Hadden jullie even op de site moeten kijken vorige week’ en wat lobbywerk van onze aanvoerder hebben we onze, bij toeval aawezige trainer bereid gevonden de wedstrijd te fluiten. Geweldig bedankt namens H12!

We beginnen wat nerveus aan de eerste set maar staan steeds met een punt of drie voor. Bij de 20 worden we traditioneel nerveus en laten we het lopen, 23-25.

Een streep door onze plannen.  We blijven, zoals altijd, positief en besluiten ons het kaas niet van ons brood te laten eten. We gaan nog gemotiveerder de tweede set in maar komen toch met 21-24 achter te staan.

Met de benodigde werklust, doorzettingsvermogen en vertrouwen weten we het tij te keren en pakken de set met 29-27! Het ‘Zie je nou dat we het kunnen’ voelt heerlijk zoet.

We groeien in de wedstrijd, Primavo’s moraal heeft een flinke deuk opgelopen waarvan wij optimaal profiteren. De derde set pakken we met 25-18 en ook de vierde set blijven we op ramkoers; 25-20.

Wat zijn we blij en tevreden met deze verdiende overwinning, onze eerste dit seizoen! De vijfde set in het Dynamo sportcafé is niet anders dan anders... We vieren het plezier dat we hebben in dit leuke spel en dit keer ook de winst!

BSV, kom maar op. We zijn er klaar voor!

René de Burger