Een leuke 5 setter....

Dio uit Ugchelen was onze tegenstander,tegen dit team hadden we al eens gespeeld en hoewel we toen met 4-0 verloren had er veel meer ingezeten dus wisten we dat als we er vanaf het begin met de juiste mentaliteit ingingen dat we dan kansen hadden om puntjes te pakken.

Enorm gemotiveerd begonnen we aan de wedstrijd en het liep meteen erg goed,er werd prima overgespeeld,mooie opslagen,er werd goed geroepen naar elkaar en we gingen voor iedere bal,we wonnen dan ook dik verdiend met 25-15.

Het eerste punt was binnen,een lekker gevoel om eens een setje te winnen en de blijde gezichten van de speelsters te zien.Nu op naar de tweede set..en die ging erg gelijk op,dan wij weer 1 of 2 puntjes voor en dan Dio weer,alle speelsters deden heel goed mee en bleven voor ieder punt strijden en dat had als gevolg dat we ook de tweede set naar ons toe trokken met 25-23.

2-0 voor in sets ,dat was ons dit seizoen nog niet gelukt,de ouders die meegekomen waren konden heel trots op hun dochters zijn,als we dit door konden zetten dan zouden we onze eerste overwinning kunnen pakken.

Maar helaas in de derde set liep het heel anders,de opslagen werden minder goed,de concentratie was even helemaal verdwenen en er werden heel veel fouten gemaakt,we liepen dan ook snel tegen een grote achterstand aan die we niet meer in wisten te halen,met 15,25 verloren we deze set.

Nog steeds een voorsprong maar we beseften wel dat we weer allemaal onze best moesten gaan doen en dat lieten we wel zien in de vierde set,de strijd en de wil om vol voor elk puntje te gaan was weer terug,maar helaas kwam er door het winnen van de derde set bij Dio ook weer het vertrouwen terug ,dat maakte de set wel erg spannend en leuk om te zien,Om en om werden er puntjes gepakt en hadden beide teams kans om de set te winnen,Dio had kans op een setpunt en wij zelfs op een wedstrijdpunt maar helaas wisten wij die niet te benutten en Dio wel dus met 25-27 ging ook deze set naar Dio en werd de strand 2-2 in sets.

In de 5e set kon je aan een aantal speelsters merken dat ze er doorheen zaten en dat ze de concentratie niet echt meer hadden om er vol voor te gaan,we liepen dan ook vrij snel tegen een achterstand en hoewel het nog iets beter ging lopen toen we nog een wissel inbrachten konden we het niet meer ombuigen en verloren we met 5-15.

Toch weer twee verdiende punten en weer eens een wedstrijd gespeeld waarin we lieten zien dat we een team zijn!