Een spannende wedstrijd tegen de nummer 2..

Vandaag moesten we het opnemen tegen Udeo uit Uddel,dit team staat op de 2e plaats in de competitie dus de verwachting was dat het heel moeilijk zou worden om hier punten te pakken,in onze thuiswedstrijd wisten we 1 setje van hun te winnen dus onmogelijk was het niet maar dan moesten we wel allemaal ons uiterste best doen.

Het begin van de eerste set liepen we al snel tegen een behoorlijke achterstand op,voor we het wisten stond het 11-1,en dat kwam niet omdat de tegenstander zo goed was maar meer door onze eigen fouten.tijd voor een time out en dan maar hopen dat dat het ritme van de tegenstander doorbreekt en dat wij zelf iets geconcentreerder zouden gaan spelen,en gelukkig ging dat lukken,helemaal toen we Helena en Desire in het veld brachten ,we pakten tien punten achter elkaar en kwamen goed terug tot 14-11,vanaf dat moment liep het gelijk op en kwamen we per puntje dichterbij van 19-16 naar 24-24.bij die stand maakte de scheidsrechter een geweldige blunder door eerst voor een voetfout tegen de tegenpartij te fluiten ,dus punt voor ons,maar  toen opeens het punt over liet spelen..even waren we van slag dus snel even een time uit om ons niet te laten afleiden door een foutieve beslissing van de scheidsrechter,ook al valt het op zo n moment niet mee om je in te houden [ ook niet voor een coach ],de meiden en ik konden even onze woede laten laten zakken en er weer vol voor gaan en het verloop van de eerste set ging gelijk op ,dan weer setpunt voor hun,dan weer voor ons,het was superspannend en we wisten de eerste set te winnen met 29-31.

De tweede set liep in het begin heel gelijk op,er waren mooie rally s,het serveren ging bij de meeste speelsters heel goed en iedereen was bij de les en hielp elkaar waar nodig was,halverwege deze set kwamen we op 3 a 4 punten  achterstand dus moesten we weer gaan inhalen,met de inbreng van de wissels Nynke en Laura liepen we puntje voor puntje in maar op het moment dat we weer op gelijke hoogte zouden komen door een bal die gewoon op de lijn kwam dus punt voor ons,[voor iedereen duidelijk,zelfs de tegenstander zag het] besliste de scheidsrechter weer eens anders en gaf de bal uit.Waar we onze woede om zoveel onrecht tijdens een time out in de eerste set een plekje konden geven en weer vol te gaan lukte dat dit keer niet,we maakten ons nog te druk en waren niet geconcentreerd zodat de tegenstander daar goed gebruik van kon maken,ze liepen uit naar 21-17 en hoewel we daarna nog alles op alles zette en heel mooi terugkwamen werd de set toch verloren met 25-23.

Op dat moment was ik al supertrots op de meiden,toch weer zo goed terugkomen na een achterstand en kans hebben op een 2-0 voorsprong in sets tegen een team dat zo hoog staat,en met mooi volleybal!!

Door het winnen van de tweede set kwam het zelfvertrouwen bij de tegenstander weer terug en hoewel we nu wisten dat we heel goed mee konden mee konden en niet slechter waren dan de tegenstander liepen we al weer snel tegen een grote achterstand aan,bij een stand van 13-8 weer dezelfde wissels als in de eerste set inbrengen en toen begon het inhalen weer,wij wisten 7 punten achter elkaar te pakken en het stond weer gelijk 15-15.De kans om in een wedstrijd 2 sets te winnen kwam heel dichtbij en dat maakte dat de meiden er vol voor bleven gaan,op iedere bal werd gelopen en gedoken en er werd enorm gebaald als er even iets niet lukte,het was mooi om te zien dat de zelfkritiek er meteen was!En dat werd beloond,met 23-25 waren wij in deze set de beste!!

2-1 voor in sets ,een geweldige prestatie die helaas niet in de 4e set doorgezet kon worden,de 3 vorige sets hadden veel kracht gekost en toen kon je even merken dat de tegenstander al wat langer als c team speelt,ze kwamen al snel op een 7-1 voorsprong en hoewel we na de wissels toch weer wat punten in wisten te lopen en weer heel dichtbij kwamen liep de tegenstander toch weer uit [ waarbij ook weer gezegd moet worden dat de teller in samenwerking met de scheidsrechter geweldig blunderde door eerst een punt aan de tegenstander te geven die voor ons was,en nadat wij gezegd hadden dat dat niet goed was hun punt weer introk maar niet bij ons bijtelde,en daarna maakte wij snel 2 punten achter elkaar maar telde zij er maar 1 bij ]We kwamen op een achterstand van 20-10 en bij die tien punten achterstand bleef het 25-15.

De wil om te winnen was er nog steeds en dat lieten we echt zien,weer kwamen we op een enorme achterstand 7-1 en dat is in een 5e set natuurlijk erg lastig om in te halen maar toch ging dat bijna lukken,hoewel we erg moe waren lieten we ons niet kennen en met onze laatste beetje kracht wisten we het de tegenstander erg lastig te maken,helaas net niet genoeg om te winnen,maar met 15-12 kunnen we heel tevreden zijn!

2 zeer verdiende punten erbij in een schitterende wedstrijd,,waar we ons vorige week moesten schamen kunnen we deze week enorm trots zijn met deze geweldige teamprestatie!!