Spanning en sensatie!

Wat een spanning in de wedstrijd tegen Alterno MB3!

De eerste set haalden we met gemak binnen met leuk spel.
De tweede set stonden we ook al vrij snel riant voor. Dus een makkelijke wedstrijd...

In de eerste set kampten we met een tegenstander die duidelijk moeite had met het systeem dat ze wilden spelen. Daar wisten de meiden van MB3 goed gebruik van te maken. En in een record tempo was de set met 25-13 binnen gehaald. En we speelden leuk. Soms oogde het wat zenuwachtig maar wel met veel praten (IK, LOS!).

De tweede set werd er wat makkelijker over gedacht en daardoor ging het begin redelijk gelijk op. Tot MB3 weer de smaak te pakken kreeg en uitliep tot 21-16. Toen kregen we wat problemen met de opslag van nr 32. En werd het spel onverzorgder en maakten we teveel (en soms onnodige) fouten. Ook met een time-out kregen we het ritme niet meer te pakken. En die set ging uiteindelijk met 23-25 naar Alterno.

Zullen we de derde set maar overlaan?  Nee hoor! ;)  Ook daar was het met name de opslag van 32 die de set voor Alterno maakte. We verloren veel punten maar de meiden lieten de moed niet zakken. En dat zagen we in de 4e set!

Met bloedstollende ralleys en vechten voor punten werd die set met 26-24 binnen gehaald. Petje af hoor!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet of we daar foutem maakten. Het was zo spannend dat winst van de 4e set het doel was en dat haalden de meiden er ook uit.

Dus een 5 setter! Spannend? Nee hoor! In Rap tempo werd die set ingepikt door MB3. Zelfs zo rap dat onze nieuwe aanwinst Danique de set kon uitserveren (sorry Franke maar anders had Danique die set helemaal niet meer mee kunnen doen).

P.S. wisten jullie trouwens dat we nu als eerste in de poel staan? (Brovoc en Alterno wel met een wedstrijd minder, maar met 3 en 5 punten achterstand!)