Onder water tijdens het Minikamp

De mini’s van Dynamo zijn dit weekend op kamp geweest. Wat hebben ze veel gedaan, wat was het super leuk en wat zijn ze moe!! Maar dat hoort er natuurlijk bij. Vrijdagavond om 19.00 uur werden alle kinderen gebracht en wat er daarna allemaal gebeurde... Lees het verslag van Marit onder ‘Lees het hele bericht’. En bekijk de foto's van Carleyn Maatman, deze staan onder Multimedia > Foto's. Misschien dat je ook nog even kunt kijken of je alles wat je mee hebt genomen naar Minikamp ook weer mee hebt genomen naar huis. Er zijn wat spullen blijven liggen. Na het verslag staat een overzicht van gevonden spullen.

Jaja het minikamp 2013

Dit jaar was het minikamp van 14 tot en met 16 juni met als thema onderwaterwereld. De reis ging naar de Haverkamp in Hengelo Gelderland een klein uurtje rijden vanaf ons mooi gelegen Apeldoorn. De begeleiders en de meegekomen kinderen moesten rond 17:00 uur op de locatie aanwezig zijn. Dit is niet iedereen gelukt, maar uiteindelijk was iedereen gearriveerd. Iedereen heeft zich ingezet om het kamp zo leuk en sierlijk mogelijk te maken. In de tussentijd was de keukenploeg van dit jaar al hard bezig met het maken van het eten. Eindelijk we konden allemaal eten en om een beetje in het thema te blijven kregen we zeewier. Dit was overheerlijke spaghetti met saus en kaas.

Het was  tijd om de laatste dingen klaar te maken, want rond kwart 7 kwamen de eerste kinderen al. Een klein uurtje later waren zo goed als alle kinderen gearriveerd. Het was tijd voor een workshop cupcakes maken. Alle kregen 2 cakejes om deze mooi te versieren en natuurlijk om op te eten. Ondertussen waren de vossen voor de vossenjacht ook al gearriveerd. Deze werden alle omgetoverd tot geen normale mensen. Goed bedekt tegen de teken gingen de oudste kinderen zonder begeleiding en de jonge kinderen met begeleiding het bos in opzoek naar de vossen. Tegen half 11 was de eerste ronde voorbij en ging iedereen terug naar het kamp. De grote kinderen mochten nog een 2e ronde. De vossen alle weer in een ander pak. Dit maal was het bos iets donkerder. Afgesproken was dat de kinderen niet zo hard mochten schreeuwen, omdat we eigenlijk na 22:00 uur het bos niet meer in mochten. Uiteindelijk was iedereen weer terug naar het kamp en was het tijd om naar bed te gaan. Nouja bedtijd? Uiteindelijk was het rond drie uur zo goed als stil.

Een paar korte uurtjes slaap, want jan vond het nodig om rond 7 uur met de leuke toeter langs te komen en iedereen wakker te maken. Tijd voor de ochtendgymnastiek zoals gewoonlijk. Eindelijk daarna konden we ontbijten. Heerlijk genoot iedereen van zijn/haar broodje en drinken. Het was tijd voor het volleyballen. De laatste wedstijden waren om 11:00. Na deze wedstrijden was het tijd voor de lunch. Gelukkig waren we allemaal op tijd binnen, want toen kwam de hoosbui even zijn gezicht laten zien. Na deze plensbui hebben we gelukkig geen regen meer gezien. Iedereen maakte zich klaar voor de speurtocht na het zwembad. De mannen van de speurtocht moesten ’s ochtend de route nog even een keer lopen, omdat ze een dag van te voren kralen hadden besteld en ja natuurlijk komen die dan niet op tijd binnen.. Met een mooie kralenketting ging iedereen met volle moed op stap. Een aantal groepjes zijn erin geslaagd helemaal bij het zwembad aan te komen. Grotendeels van de groepen werd opgepikt met het busje. De ketting was niet voor iedereen even duidelijk, want een aantal groepjes waren verkeerd gelopen. Bij het zwembad werd de tekencontrole van Harold uitgevoerd en werd elk kind met een teek bij de badmeester neergezet. Die kon aan het eind van geen teek meer zien er leek geen einde aan de rij te komen. Na een avondje zwemmen werd iedereen moe naar de accommodatie gebracht. Daar stond het avond eten te wachten en jawel  dit was een krabburger!

’S Avonds stond de bonte avond op het programma. Elke groepje moest wat doen. Uiteindelijk was iedereen de winnaar! Een groot deel van de kinderen was zo moe dat ze na de bont avond besloten om het bedje maar op te zoeken. De rest van de kinderen kon nog genieten bij het vuur van een live concert van Irie. Deze avond was het vroeger stil en konden de begeleiders eerder naar hun bed.

De volgende en gelijk de laatste dag van het kamp mocht iedereen een beetje uitslapen. Het ontbijt was namelijk pas rond 9 uur. Alle spullen en rotzooi werden al een beetje opgeruimd en toen was het tijd voor het laatste onderdeel van de zondag. Het veelbelovende zevenkamp met een aantal waterspelletjes en gewone spelletjes. Nouja of ze allemaal ook zo gewoon waren? Als afsluiting was de zeepbaan er nog. Iedereen die wilde mocht een aanloop nemen en glijden over de baan. Toen was het kamp toch echt ten einde. De eerste ouders kwamen rond half 3. 50 minuten later waren zo goed als alle kinderen opgehaald. En kon de begeleiding ook de spullen pakken en naar huis.

Alle begeleiders, kinderen, vossen en de keukenploeg bedankt voor het geweldige minikamp!
Hopelijk allemaal tot volgend jaar!

Gevonden voorwerpen Minikamp 2013

1. Meisjes: Grijs vest met roze lijnen. Merk: Only. Maat S
2. Meisjes: Volledig grijs vest. Merk: retour
3. Meisjes: Vel licht blauwe jas. Merk: Jill Maat: 146
4. Meisjes: Roze jas. Merk: Cars jeans Maat: 164
5. Meisjes: Spijkerbroek. Merk: Energic Maat: onbekend.
6. Meisjes: Witte slippers.
7. Jongens: Zwart vest met blauwe en witte streep bovenaan. Merk: Be Awesome Maat: 146-152

Zit er iets van je bij? Neem dan contact op met Annemieke Dijkgraaf.