Woensdag 7 december: Draisma Dynamo - Langhenkel Volley

Aanstaande woensdag 7 december speelt Heren 1 thuis in het Omnisport om 20.00 uur de topper tegen Langhenkel Volley. De ploegen die woensdag met elkaar de strijd aangaan, staan nummer 1 en 2 in de A-League, verloren beide tot nu toe slechts twee sets en zijn beide nog ongeslagen. Voor één van de ploegen is het einde van de zegereeks dus in zicht.

Omdat oud-Draisma Dynamo-speler Jasper Diefenbach enkele weken geleden onderdeel uitmaakte van de nationale selectie had diens ploeg enkele weken vrijaf in de competitie. Maar inmiddels is het pre-olympisch kwalificatietoernooi achter de rug, met helaas geen vervolg voor Oranje, dus kunnen de uitgestelde wedstrijden worden ingehaald.

De teams kennen elkaar door en door want komen elkaar regelmatig tegen. Het meest recent is de ontmoeting, begin oktober, tijdens de strijd om de nationale Supercup. Tijdens dat duel bleek het team uit Doetinchem verder te zijn in de voorbereiding op de A-League en kregen de mannen van Draisma Dynamo met 3-0 klop. Redbad Strikwerda kon echter als excuus opvoeren dat hij z'n selectie pas net compleet had en bovendien veel geblesseerden had.

Inmiddels zijn we zo'n twee maanden verder. Hoe staan beide ploegen er nu voor? Was de overwinning van Langhenkel Volley in Zwolle een incident en is Draisma Dynamo gebrand op revanche? Woensdag gaan we het zien. U bent er toch ook bij om onze mannen aan te moedigen?!