Miniteam niveau 4 wordt regiokampioen

Afgelopen zaterdag 7 mei is een mini team bestaande uit Marit en Anouk Heupink, Lianne Sonneveld en Birgit van Lambalgen regiokampioen niveau 4 geworden tijdens de regiokampioenschappen in Nunspeet. Hoe dat kwam…

Op 4 mei kwam het verzoek van Nevobo of iemand in de regio nog een team kon aanleveren voor 7 mei, vanwege afzeggingen. Geen probleem voor SV Dynamo. Eric Meijer regelde snel een gelegenheidsteam bestaande Marit en Anouk Heupink, Lianne Sonneveld en Birgit van Lambalgen met coaches René Heupink en Rini van Lambalgen. Na een ingelaste training van twee uur op vrijdagmiddag waren de meiden klaar voor Nunspeet. De dag begon met 4 poule wedstrijden.

De 1e wedstrijd

De eerste wedstrijd begon goed door de eerste set van Alterno te winnen. De 2e set ging wel naar Alterno, eindstand 2-2.

De 2e wedstrijd

De 2e wedstrijd begonnen de meiden al meer op elkaar ingespeeld te raken, maar dat was nog niet voldoende, ook hier werd het 2-2.

De 3e wedstrijd

Ook de 3e wedstrijd eindigde nipt in 2-2, op het laatste moment gaven de meiden de volledig winst uit handen.

Gezien de eerste 3 wedstrijden moest in de 4e wedstrijd de volledige winst behaald worden om minimaal 2e te worden in de poule en de kruisfinale te mogen spelen.

De 4e wedstrijd

Met de overtuiging met 4-0 te willen winnen gingen de meiden het veld in. Met deze instelling pakten ze dan ook beide set overwinningen met ruime cijfers door goed samen te spelen en elkaar te motiveren door SV Dynamo te blijven roepen. Prachtig om te zien hoe gedreven deze meiden waren met als resultaat een gedeelde eerste plaats.

Omdat VVH 6 in het onderlinge duel meer punten had gemaakt, werden zij poulewinnaar en gingen onze meiden als tweede naar de kruisfinale tegen de nummer 1 van de andere poule.

Kruisfinale

De kruisfinale was heel spannend. De eerste set eindigde gelijk: 15-15 en de tweede set werd met 1 punt verschil gewonnen. De tegenpartij tekende echter protest aan dat de eerste set eigenlijk 15-14 voor hun was omdat de scheidsrechter bij het affluiten een punt te veel voor Dynamo had gerekend. De wedstrijdleiding ging met het protest akkoord waardoor we nog een 3e set moesten spelen tot de 10. Dit was wel een teleurstelling voor de meiden, ze waren al heel blij dat ze de finale hadden bereikt. Maar ere wie ere toekomt, we wonnen de derde set met 10-7 en stonden alsnog in de finale.

Natuurlijk kwamen we hiervoor naar Nunspeet, maar als het dan ook daadwerkelijk gebeurt, is de blijdschap wel erg groot.

Finale

Bij de finale stond er een team op het veld dat al lang leek samen te spelen. Bijna foutloos spelend hebben ze alleen in de eerste set met 1-0 achter gestaan. Maar de rest van de set en de 2e set hebben ze continue een voorsprong gehad, niet groot maar wel een voorsprong. Door zo goed te spelen hebben ze de finale dik gewonnen. Het was prachtig om te zien dat het team groeide per wedstrijd, we hebben ze niet 1 set zenuwachtig gezien, de coaches hadden meer spanning in hun lijf. Dit was top, de meiden waren ook door het dolle heen dat ze kampioen waren geworden. Op de terugweg in de auto hebben ze het laatste kwartier met de ramen open gezongen dat ze kampioen zijn. Motorrijders bij de verkeerslichten keken zelfs om, zo hard zongen ze.

Meiden, gefeliciteerd met dit kampioenschap!