Finales NK jeugdvolleybal in Apeldoorn

Op zaterdag 14 mei is Apeldoorn voor het derde achtereenvolgende jaar gastheer voor de finales van de Nationale Open Jeugd Kampioenschappen (voorheen Open Club). De wedstrijden worden gespeeld in het Omnisport, sporthal Mheenpark, Zuiderparkhal en de Alternohal en zijn gratis toegankelijk voor het publiek. Tijdens deze finales zullen de beste acht jeugdteams van Nederland per leeftijdscategorie strijden om het Nederlands Kampioenschap. In totaal doen 64 jeugdteams mee verspreid over vier sporthallen.

De A-jeugd (jongens en meisjes) speelt in het Omnisport, de B-jeugd in sporthal Mheenpark, de C- jeugd in de Zuiderparkhal en de D-jeugd (CMV) in de Alternohal. SV Dynamo heeft zich met vijf jeugdteams geplaatst voor deze finale (Meisjes A en C en Jongens B, C en D). Misschien komt daar morgen nog Meisjes D bij, zie het bericht hierover op de website.

De Nationale Open Jeugd Kampioenschappen worden jaarlijks door de NeVoBo georganiseerd en bestaan uit drie speelronden. Aan de eerste speelronde doen in totaal meer dan 500 jeugdteams mee. In de finaleronde zijn er per leeftijdscategorie nog acht teams over. De vereniging die tijdens deze finales het beste presteert, wordt uitgeroepen tot de beste jeugdvereniging van Nederland en wint de Jaap van Kasteel trofee. SV Dynamo was de afgelopen drie seizoenen winnaar van deze trofee.

De wedstrijdprogramma’s voor de finale van de Asics Open:

Wedstrijdprogramma A-jeugd in het Omnisport
Wedstrijdprogramma B-jeugd in sporthal Mheenpark
Wedstrijdprogramma C-jeugd in sporthal Zuiderpark
Wedstrijdprogramma CMV-jeugd in de Alternohal

Meer informatie

Kijk voor meer informatie op de website van de Asics Open of onder Toernooien > NOJK (open club) op deze website.