Dames 1 wint drie op rij!

Dames 1 won afgelopen zaterdag met 3-2 van Devoko. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

We kunnen lang en kort over deze wedstrijd zijn. Het was niet de beste wedstrijd van onze kant maar toch slepen we er een winst uit. Na een week waarin we met een zeer beperkt groepje getraind hebben, hoopten we dat zaterdag alles zou kloppen. We waren weer erg mooi op tijd in de sporthal in Denekamp dankzij het snelle busje van onze sponsor Bultman. Lotte had een heerlijke pasta gemaakt waar dankbaar gebruik van werd gemaakt door een aantal teamgenoten (alleen maar liefde).

Focus richting de wedstrijd was goed. We hadden de laatste uitslagen van Devoko gezien en we wisten dat zij in een stijgende lijn zitten. Devoko is een ploeg die knokt voor elk punt. Hard werken en veel beleving moesten wij er tegenover zetten om te kunnen winnen.
De eerste set mocht Lynn beginnen in de basis, omdat ze momenteel erg goed bezig is tijdens de trainingen. Verder is de basis wel bekend… Barbara die de regie heeft in eigenlijk alles, Lotte en Lisanne zorgen voor een muur op het midden, Caya en Joyce roeien de ballen op de buitenkant er in en Nicole mocht achterin weer als stofzuiger fungeren. Joyce zette de toon door gelijk een ace te serveren. We liepen al gauw een paar punten uit. Daarna stopten we even met punten maken en kwam Devoko dichterbij. Op een stand van 11-9 kwam Lotte aan service en was erg succesvol. Lisanne wist vervolgens aan het net een flinke muur te bouwen waar Devoko echt niet langs kwam. Uiteindelijk wist Devoko nog één punt te maken waardoor deze set met 12-25 een ruime prooi was voor ons.

De tweede set werd begonnen met hetzelfde team. Wederom kwamen we goed uit de startblokken. Barbara liet zien dat zij ook punten kan maken aan het net en Joyce haalde woest uit. Helaas was hierna de service van Devoko sterker dan onze passlijn…. Manon was in het veld gekomen voor Lynn en liet zien dat ze van waarde is voor ons met harde en zeer tactische ballen. Desondanks keken we al gauw tegen een achterstand aan. Met flinke chaos af en toe in het veld (ja dit is “trainbaar”), wisten wij ons terug te knokken in de set. Caya was sterk vanaf de achterlijn waardoor we de nodige punten in konden lopen. Helaas was het niet genoeg om de set alsnog te winnen. Deze set ging verloren met 25-19.

De derde- en vierde set hebben eigenlijk een zelfde soort beeld. Er werd hard geknokt aan beide kanten en mooie ballen werden afgewisseld met slordige foutjes. In het begin van de derde set ging het gelijk op maar vanaf 8-8 konden wij ons spel omzetten en een flinke voorsprong te nemen dankzij de services van Barbara. Deze set hebben wij via 10-16 naar 12-20 op een volwassen manier uitgespeeld. Uiteindelijk werd de derde set gewonnen met 19-25.

De vierde set was een evenbeeld van de derde alleen dan in het voordeel van Devoko. Onze pass stond onder druk door de goede service van Devoko. Gedurende deze set hebben we gevochten en geprobeerd om de schade te beperken. Lieke kwam op de plek van Barbara en was zeer succesvol met haar lastige service, maar helaas wist Devoko toch deze set te winnen en daarmee een tiebreak af te dwingen.
In de vijfde set hebben we elkaar flink in de ogen gekeken… Wat er toen precies gezegd is blijft natuurlijk geheim Wink Het werkte namelijk en we wisten alle energie op de juiste manier eruit te gooien en het blok aan onze kant stond weer als een huis. Caya was na de kant wissel hier erg belangrijk in. Niets hield ons nog tegen. Devoko mocht een time out nemen en nog wat wisselen, maar wij mochten uiteindelijk winnen!!! Lotte en Barbara pakten een blokpunt en uiteindelijk sloeg Lotte het laatste punt binnen.

Het was een lastige pot, waarin we dipjes hebben gekend, maar uiteindelijk zijn we er met elkaar als team uit gekomen en dan is winnen nog fijner.
Volgende week spelen we na twee uitwedstrijden weer thuis. Onze Topsporthal heeft mooie nieuwe kleuren gekregen, dus kom vooral kijken. Nu kunnen wij nog beter shinen. De wedstrijd zal om 18.00 uur starten en we spelen dan tegen Sudosa Assen. Hopelijk komen jullie ons allemaal aanmoedigen. Tot dan!!!