Dames 1 zonder punten naar huis vanuit het verre Weert

Afgelopen zaterdag heeft Dames 1 een wereldreis gemaakt naar Weert om daar te spelen tegen PrismaWorx VC Weert Dames 1. Het zou een spannende wedstrijd gaan worden, omdat beide teams aan kop liepen en dat zorgt natuurlijk wel voor een extra motivatie. Helaas eindigde de wedstrijd in een 3-0 verlies voor onze dames in het geel en gingen zij naar huis met nul punten.

De eerste set begon het bij ons vrij onrustig, waardoor Weert al snel uitliep en een voorsprong pakte. De dames aan de overkant stonden wél lekker te ballen en wisten de ballen dan ook mooi weg te leggen bij ons in het veld. Helaas lukte het voor ons niet om onze tegenstander in deze set bij te benen, waardoor wij de set verloren met 25-16.

Dit setverlies zette ons op scherp en wij wilden één ding echt duidelijk maken aan de tegenstanders: we zijn niet voor niets helemaal naar Weert gekomen! De tweede set ging dan ook beter. Waar het in het begin nog een beetje onrustig was, verliep het naar mate de set vorderde beter aan onze kant. Ook wij begonnen goed volleybal te laten zien en mooie punten te scoren. En mede door het inwisselen van onze jongste speelster Lynn Zweekhorst (nummer  11), die een topwedstrijd gespeeld heeft, liepen we gelijk op met Weert en bleef het spannend. Aan het einde van de set werd het aan onze kant weer wat rommeliger, waardoor wij onze tegenstanders wederom niet bij konden houden. Deze set werd verloren met 25-22.

De derde set begonnen we vrij sterk. We bleven Weert bij en aan beide kanten werden goede dingen gedaan en mooi volleybal getoond. Maar ook in de derde set konden wij Weert niet bijhouden en verloren we met 25-17. Achteraf gehoord te hebben, bleken onze tegenstanders de beste wedstrijd tot nu toe te hebben gespeeld en dat was zeker te zien. Ze hebben veel goede dingen laten zien waar wij gisteren helaas niets tegen in konden brengen.
Ondanks dat we weer een hele wereldreis naar huis moesten maken zonder enige punten mee te kunnen nemen, laten wij onze hoofden niet zakken! Volgende week staat er namelijk weer een belangrijke wedstrijd op de agenda. Wij zullen zaterdag 17 december in actie komen tegen VV Utrecht om 17.30 uur in Omnisport. Ook Utrecht is een gewaagde tegenstander en daarom kunnen wij uw support zeker gebruiken. Hopelijk tot zaterdag!