CMV-beginnerscursus voor trainers en andere geïnteresseerden

Speciaal voor al onze CMV-trainers en andere geïnteresseerden zal er een beginnerscursus worden gegeven. In deze beginnerscursus zullen de basisprincipes van het geven van een training behandeld worden en specifiek voor het training geven aan de mini’s binnen het CMV. De trainerscursus bestaat uit twee delenHet eerste deel is een interne opleiding van SV Dynamo die zal worden gegeven door Arjan de Groot, technisch coördinator van onze jeugdopleiding. Het tweede gedeelte is de officiële beginnerscursus vanuit de Nevobo en zal worden gegeven door Roy Wassen, opleider van de Nevobo.

Eerste gedeelte: interne opleiding

Het eerste deel bestaat uit twee theoriebijeenkomsten van 2 uur die zullen plaatsvinden in het dynamocafé, al zullen die gegeven worden in een interactieve vorm waarbij de deelnemers vooral zelf aan het werk zullen moeten gaan. Hieronder de data:

• Zaterdag 5 maart 12.30-14.30 uur
  • Vrijdag 18 maart 19.30-21.30 uur

Dit eerste gedeelte, de interne opleiding, willen we ook openstellen voor ouders/begeleiders van CMV-leden en andere geïnteresseerden. We zoeken namelijk naast onze trainers bij het CMV ook assistent-trainers die de trainer kunnen assisteren bij het geven van de training en kunnen zorgen voor wat individuele aandacht voor de jongens en meisjes. Volleybalervaring is hierbij een pre, maar geen voorwaarde.

Wat wel een voorwaarde is voor geïnteresseerden, is dat je met de opgedane kennis ook wat gaat doen. Je hoeft je niet structureel als assistent-trainer beschikbaar te stellen, één of twee keer per maand kan ook.

Tweede gedeelte: CMV-beginnerscursus Nevobo

Het tweede gedeelte is een officiële trainersopleiding van de Nevobo. Deze is vooral praktisch van aard en zal dan ook plaatsvinden in de zaal. Ook hier gaat het om twee bijeenkomsten, maar dan van 3 uur. Voor deze CMV-beginnerscursus is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Er is maximaal ruimte voor 20 deelnemers. Trainers die op dit moment actief zijn hebben voorrang om deel te nemen, al kunnen andere geïnteresseerden net als bij de interne opleiding zich ook opgeven op basis van dezelfde voorwaarde dat er wat gedaan wordt met de opgedane kennis.

Deze CMV-beginnerscursus wordt aangeboden door de vereniging en is daardoor gratis voor de deelnemers. Dit is eenmalig, dus laat de kans niet voorbij gaan!

De data van de twee bijeenkomsten van de CMV-beginnerscursus zijn:

• Vrijdag 8 April 18.00-21.00 uur Welgelegenhal (oude Dynamohal)
  • Vrijdag 20 mei 18.45-21.45 uur Omnisport

Als je geïnteresseerd bent, kun je mailen naar mini@svdynamo.nl of contact opnemen met Carleyn Maatman of Hilda Knaapen. Geef duidelijk aan of je beide delen wil volgen of alleen het eerste deel. Alleen het tweede deel volgen kan niet!