Twee wedstrijden, één gezicht voor Dames 1!

Dames 1 speelde afgelopen donderdag een bekerwedstrijd tegen Set-Up '65 en zaterdag een competitiewedstrijd tegen Krekkers. Dames 1 deed hierbij ervaring op als bovenliggende én onderliggende partij. Lees het wedstrijdverslag van Lisette van de Kemp onder 'Lees het hele bericht'. En bekijk de foto's van Jolien Banda van de bekerwedstrijd van 7 januari tegen Set-Up '65 in het Omnisport.

Afgelopen donderdag mochten we aantreden voor de 1/8 finale van de nationale beker tegen de sterke eredivisionist Set-Up ’65 uit Ootmarsum. Slechts twee dagen later stonden we voor de competitie alweer tegenover de nummer laatst van de topdivisie Krekkers DS1. Twee wedstrijden binnen korte tijd die vrijwel identiek verliepen voor de op papier sterkste ploegen.

Beide wedstrijden konden wij helaas niet over onze spelverdeelster Irie beschikken die geveld was door een longontsteking. Ondanks de twee weken ‘kerstvakantie’ was er maar één speelster compleet zonder pijntjes of klachten, maar als voor de wedstrijd de vraag komt hoe het met iedereen gaat, is iedereen FIT!!!
Vol vertrouwen en met niets te verliezen hadden we donderdag zin in de wedstrijd tegen Set-Up. Helaas was hier de eerste set niks van terug te zien. We werden compleet van het veld geblazen. Door een goede serve van Set-Up werd het ons passend erg moeilijk gemaakt. Het leek wel of we niet meer konden bewegen, niets lukte en we waren bijna blij toen de set was afgelopen. Een beschamende 25 – 6 stond op het scorebord.

Zaterdag waren wij de bovenliggende partij en was Krekkers de underdog die vrijuit kon spelen. Deze keer verliep de eerste set identiek aan die van donderdag, maar dan stonden wij aan de goede kant van de score! Onze service liep als een trein, de pass kwam perfect in de handjes, en Melanie kon alle aanvallers perfect bedienen. Elke aanval scoorde ongeveer en er was veel plezier, ontspanning en lol aan onze kant. Dit gevoel wilden we nog wel even vasthouden. Als snel was het 25 – 14 voor ons!

De tweede set verliep donderdag gelukkig en stuk beter. Onze pass kwam aan, aanvallen werden gescoord, er werden wat blokjes meegepakt en we stonden tot de 18 de hele set 1 á 2 punten voor. Het spelplezier was er weer en we genoten dat we tegen zo’n sterke tegenstander goed konden spelen. Het was echter wel steeds hard werken. Niets kregen we cadeau. Helaas leek dit goede spel bij de 18 ook wel te stoppen. Of het was dat we dachten dat we misschien wel een setje konden pakken, of dat Set-Up gewoon een tandje bijschakelde weet ik nog steeds niet, maar feit is wel dat wij nog maar één punt wisten te maken waar Set-Up doorstoomde naar de 25; 25 – 19 en een 2 – 0 achterstand.

Zaterdag gingen we met het goede gevoel van de eerste set de tweede set in. Vol vertrouwen en plezier wilden we door. Krekkers was echter niet van plan om zich zomaar naar de slachtbank te laten leiden. We begonnen iets te ontspannen en maakten een paar foutjes. Krekkers rook kansen en speelde opportunistischer. Gelukkig bleken wij toch over meer kwaliteiten te beschikken en hebben we ze geen moment echt de kans gegeven en stond er dus toch ‘gewoon’ 25 – 19 op het bord en dus een 2-0 voorsprong!

Terug naar de wedstrijd van donderdag en de derde set. We hadden vertrouwen getankt en wilden nog wel wat laten zien. Aan de kant van Set-Up werd er veel gewisseld waardoor er kansen voor ons ontstonden. We konden ze serverend onder druk zetten waardoor hun spel iets voorspelbaarder werd en wij ons beter konden instellen op wat er zou gaan gebeuren. De aanvallers bleken echter toch nog wel een beetje beter dan wij hadden gehoopt en met slimme balletjes wisten ze toch de punten wel te maken. Het was dan ook ‘gewoon’ 25 – 19 en dus 3 – 0 voor Set-Up. Ons bekeravontuur is hiermee helaas ten einde…

De derde set zaterdag dan. Een heel ander verhaal voor ons. We hadden na alle tegenslagen en verliespartijen echt weer behoefte aan een goede overwinning en de eerste twee sets smaakten naar meer! Dit zetten we de derde set dan ook door. Er werd aan onze kant gewisseld, iedereen kreeg speeltijd en iedereen paste naadloos in het spel wat we aan het spelen waren. Er werd na lang investeren eindelijk gescoord op het midden dankzij de vasthoudendheid van Melanie. Hierdoor kregen de buitenkanten ook meer ruimte en was het lekker scoren. Tegen het einde van de set kregen we toch een beetje de kriebels leek het wel, want we lieten Krekkers dichterbij komen. Met een doortastendheid van ‘het gaat ons niet gebeuren’ en verbetenheid wisten we de derde set ook naar ons toe te trekken met 25 – 23 en dus een 3 – 0 overwinning!!!

Zoals eerder gezegd hebben voor de kerst een aantal keer verloren, een aantal blessures gehad en het is dan ook des te mooier dat we zaterdag weer een lekkere 3 – 0 hebben weten te pakken. Daarbij komt dat we ook als team weer stappen hebben gemaakt. We hebben zelfvertrouwen getankt, onwijs genoten van de meest prachtige ballen en vooral weer plezier gemaakt. Blij zijn we dat Manon weer helemaal terug is, dat Caya een steeds vastere waarde heeft in het veld en dat de oudjes het allemaal nog volhouden en het team aan de hand meenemen.

Aanstaande zaterdag spelen we alweer thuis op Super Saturday (16:30 uur) en willen wij deze lijn voortzetten. Zijn jullie erbij om mee te genieten?!