Carlinde en Roos floten zaterdag hun eerste wedstrijd

Carline Meijer (13) floot zaterdag haar eerste jeugdwedstrijd.  Niet zo maar een wedstrijd, een wedstrijd die je een scheidsrechter eigenlijk niet gunt die voor het eerst fluit: een spannende 5-setter met  emoties van spelers, coaches en je begeleider. Carlinde wat deed je het goed voor de eerste keer! Bij de senioren zijn teams verplicht om wedstrijden te fluiten. Een aantal teams laat elke speler een wedstrijd fluiten. Waarom? Omdat niemand durft te fluiten: dan maar iedereen één wedstrijd. Ik hoor regelmatig als een scheidsrechter van de stoel af komt: 'Gelukkig, daar ben ik weer een jaar van af'. Maar Carlinde wat was jouw antwoord op mijn vragen wat je er van vond en of je er mee verder wilt? 'Ja, ik vond het leuk en wil verder gaan met fluiten'. Op mijn volgende vraag: 'wil je nu de wedstrijd nabespreken of ga je liever naar huis, antwoordde Carlinde, ik wil wel nabespreken maar ik moet nu weg omdat ik ga helpen bij Dames 1 of Heren 2!  Fantastisch Carlinde!
Roos van Werven (11) is onze jongste scheidsrechter.Nog zo'n verenigings-kanjer die voor alles in is en ook meehelpt met Dames 1.  'Gaat dat meisje ons echt fluiten?', vroeg een meisje van 15 jaar van SVS MB1, de tegenstander van onze MB5. Wat waren ze onder de indruk van je Roos! Na de wedstrijd kwamen ze allemaal naar je toe om je een hand te geven en te zeggen dat je zo goed gefloten had. Je deed het echt geweldig Roos. Je kunt wel zien dat je vaak naar topwedstrijden hebt gekeken en daar vooral op de scheidsrechters hebt gelet.  Je deed de tekens net zo goed als de scheidsrechters die Heren 1, Heren 2 of Dames 1 fluiten.
Dames ik kijk al uit naar de volgende wedstrijd die jullie gaan fluiten.