Wedstrijdverslag halve finale Open Club Meisjes D

Meisjes D vertrok gisteren in alle vroegte (7.45) naar Houten voor de halve finale Open Club. De vertrektijd bood voldoende marge om met flinke sneeuwval en slippartijen als eerste in de lege kantine van Taurus aan te komen (8.30). Tijd om nagels te lakken, koffie te drinken en bij te praten. Lees het wedstrijdverslag.

Nadat we de 1e ronde ternauwernood doorkwamen (twee slechte wedstrijden gevolgd door twee briljant goede wedstrijden) mochten we op 9 februari opnieuw laten zien dat we zeker een gevaarlijke ploeg waren. Om 7.45 uur vertrokken we richting Houten. Halverwege de heenweg begon het te sneeuwen en was het spekglad op de snelweg. Na een paar weggegleden auto’s te hebben ontweken kwamen we ruim op tijd aan in Houten. De nagels werden gelakt en Ernst hield een peptalk.

Onze eerste wedstrijd was tegen Flamingo’s ’56. Een ploeg met lange meiden maar technisch de mindere van de  twee. Resultaat: 2-0 winst. Een goed begin! Hierna speelden we tegen VC Polaris. Helaas bleek dit team een maatje te groot, 2-0 verlies. Dit betekende dat we in de laatste poule-wedstrijd tegen Orion minimaal 1-1 moesten spelen met een positief onderling resultaat. De 1e set ging verloren met 25-20. Dit betekende dat we minimaal de volgende set met 25-19 moesten winnen. Het werd 20-8, 23-14, 23-18, 24-18 en 24-19. Op 24-19 serveerde Orion uit. Hoera met 25-19 naar de kruisfinale!

We mochten meteen door, onze tegenstander Halley stond al in te spelen. Mede door een zenuwslopende wedstrijd vlak daarvoor, een uitzinnig publiek van Halley en een slim spelende tegenstander kwamen onze meiden geen moment in hun spel. Resultaat: 2-0 verlies en een emotioneel afscheid van het toernooi.
Al met al waren het twee fantastische toernooidagen waarin de meiden hebben laten zien dat ze heel erg goed kunnen volleyballen en vooral hebben laten zien dat ze over vechtlust beschikken. Op de momenten dat ze móesten winnen wonnen ze, maar helaas gebeurde dat niet in de kruisfinale. Amy, Nienke, Femke, Julie, Stephanie, Delayla, Ilse en Marleen, goed gedaan!