Jaap van Kasteel nog een jaar te gast in Omnisport

Zeven teams maakten zich op voor de finales van het NOJK. Zij zwierven uit over vier sporthallen in het oosten van het land, lekker dichtbij dus. Veel supporters konden het jaarlijkse volleybalfeest voor de jeugd van dichtbij meemaken. Na het afhaken van de CMV categorie ging de jongste afvaardiging op weg naar Deventer om in De Scheg de hooggespannen verwachtingen waar te maken. Het werd een spannend dagje waarin de strijd tussen Geel en Groen de rode draad van de dag was. De eerste wedstrijd dienden de meisjes van coaches David en Carleyn aan te treden tegen onze buren van Alterno, deze strijd bleef onbeslist 1-1. Ook de belangrijkste wedstrijd van de dag, de finale streden beide Apeldoornse teams tegen elkaar. Nu wisten de Dynamo-meiden de volle winst te behalen en om zich dus Nederlands Kampioen mogen noemen. In Doetinchem streden de B teams om de hoogste eer. Hier was de tegenstand voor de meiden van coach Remon niet van dien aard dat ze het team kon afhouden van het verdiende Nederlands kampioenschap. Alleen in de finale werd het toch nog even spannend. Voor de jongens eindigde het toernooi na de poulefase. Een verdienstelijk 5 e plek voor het team van Hidde en Nathan. De A jeugd mocht afreizen naar Wychen om in de thuishaven van Trivos hun kunsten te vertonen. Meisjes A, onder de bezielende begeleiding van Anja, reikte helaas niet verder dan de poule-fase en werd uiteindelijk 7 e van Nederland. Voor de jongens duurde het toernooi wel de hele dag. Met 3 man begeleiding was dit ook wel een moetje natuurlijk. Met Hilbert, Ruben en Jacob aan het roer ging de kruisfinale helaas verloren. In de strijd om de derde en vierde plek werd in een spannende drie setter de bronzen plak binnen gesleept. De A+ jeugd kon uitslapen en op de fiets naar Omnisport. Zowel de heren als dames profiteerden bijna van het thuisvoordeel. Na veel wedstrijden op hoog niveau, er waren vele ere- en topdivisie spelers en speelsters aanwezig, plaatsen beide Dynamoteams zich voor de kruisfinales. Een derde plek was voor de dames van Caya en Fleur het hoogst haalbare. Waar in de eerste wedstrijd van de dag nog werd verloren van VCN, werd de laatste wedstrijd wel in winst omgezet tegen deze ploeg uit Capelle. Ook de wedstrijd van de heren werd een herhaling van een eerdere poulewedstrijd. Tweemaal was het team van Tim en Sven te sterk voor Tilburg Volley.

Daarna begon het tellen van de gescoorde en gesprokkelde punten voor de Jaap van Kasteel Trofee, de prijs voor de vereniging met de beste jeugdopleiding van Nederland. Voor de derde maal op rij en voor de zevende keer in successie mag SV Dynamo deze prijs weer een jaar koesteren. We zullen met z’n allen hard moeten blijven werken om deze successen ook in de toekomst te kunnen blijven vieren.