MB3 verliest met 2-3 van Avior

Meisjes B3 verloor afgelopen weekend thuis met 2-3 van Avior. Aan de coaches kan het niet hebben gelegen, de meiden kregen gouden adviezen van assistent coach Hugo van Garderen (spelverdeler Draisma Dynamo Volleybal H1). Lees het wedstrijdverslag van coach Arjan de Frens.

Een mentale en fysieke uitputtingsslag

De wedstrijd tussen Avior en SV Dynamo MB3 gaat de boeken in als een met pieken en dalen. Na weken zonder wedstrijden, en de laatste wedstrijd met een half team nog vers in het geheugen, waren de meiden klaar voor de krachtmeting met Avior. Een mooi gezicht dat het hele team weer (deels) kon meespelen! De enige ‘inleen’ was Moana Booy uit de MC2, maar zij is inmiddels ook al een vertrouwd gezicht in het team.

De ouders waren vooraf ingeseind dat een heuse fotograaf en mystery guest zouden aantreden. En ja hoor, Hugo van Garderen (Draisma Dynamo Volleybal H1), stond klaar als assistent coach van Arjan de Frens. De meiden waren blij verrast en op vreemde wijze werd de temperatuur in het Omnisport plots een paar graden hoger... De eerste set moesten de meiden er inkomen en werd de set met 25-16 verloren. Wel werden er mooie plaatjes geschoten door fotograaf Onno Kamphuis. De tweede set begon goed met enkele punten voorsprong. De telling ging nek aan nek. Tijdens de time out gaf Hugo gouden adviezen gezien de aandacht waarmee de meiden aan zijn lippen hingen. Uiteindelijk wonnen de meiden de set met 25-22! Gauw werd een foto gemaakt, omdat Hugo andere verplichtingen had. De derde set begon ontspannen, maar de sfeer sloeg snel om. Door wat onduidelijke beslissingen van de scheids (afwisselend voordeel naar beide teams) werd de concurrentie op scherp gesteld. De bloedstollende set eindigde met 27-25 voor Dynamo. In de vierde set bleef de sfeer gespannen en werd het ‘juichkoor’ aan de kant versterkt met Dynamo meiden uit MB4. De punten gingen gelijk op, maar helaas werd de set verloren met 25-21. Vermoeid zetten de meiden alle zeilen bij voor de vijfde set maar dat bleek niet genoeg. Na bijna tweeëneenhalf uur moesten ze hun meerdere erkennen in Avior. Met schaafwonden, blessures, bleke snuitjes en veel emotie werd uitgepuft in het Dynamo Café. We hopen op een minder intense wedstrijd tegen HEVO over een week.