SV Dynamo komt piekfijn voor de dag op 50e verjaardag

Bron: 27-6-2017 om 10:54 Door Uitgeverij Stedendriehoek BV

APELDOORN - Het is op zaterdag 1 juli precies een halve eeuw geleden dat CVVA, CVV DES en VV Volley de handen ineen sloegen en besloten om hun tegenstanders gezamenlijk voor het blok te zetten. Het energieke kindje, dat de naam CVV Dynamo kreeg, groeide sindsdien uit tot de meest succesvolle sportclub ter plaatse. Het maakte Apeldoorn en passant zelfs tot volleybalhoofdstad van Nederland. Als het aan voorzitter Arjan Oudbier ligt, blijft de jubilerende volleybalvereniging nog heel lang aan de weg timmeren. Die dertiende landstitel gaat er hoe dan ook binnen afzienbare tijd komen!

De voorzitter noemt ‘zijn’ vereniging, de stichting Topvolleybal Dynamo en de ondersteunende vriendenclub in één adem. Voor Oudbier horen de drie geledingen bij elkaar. “De stichting doet Heren 1. De Vrienden zijn een eigen club. Organisatorisch en financieel staat het los van elkaar, maar we zijn wél aan elkaar verbonden. Sámen zijn we Dynamo. Zo staat het ook in het beleidsplan omschreven”, licht de pater familias kort toe hoe de bloedlijnen lopen.

Zelf maakt hij al vier decennia deel uit van de hechte Dynamo-familie. “Ik ben ruim 40 jaar lid. Ik was een jaar of veertien toen ik me aanmeldde. Ik vond volleybal een leuke sport. Omdat ik mensen bij de club kende, ben ik bij Dynamo terechtgekomen. Vierenhalf jaar geleden benoemde de ledenraad mij tot voorzitter. Voor die tijd zat ik al in commissies. Ook ben ik scheidsrechter geweest. Ik ben nu 56, maar volleybal zelf trouwens nog steeds. Competitie. Tweede klasse-niveau.”

Er komt heel wat bij kijken om anno 2017 een vereniging met bijna 700 leden te laten draaien. “Wij hebben niemand in dienst. We moeten het doen met vrijwilligers. Maar vrijwillig betekent niet vrijblijvend. Je verplicht je wel ergens toe. Het is niet altijd eenvoudig om mensen te vinden voor commissies. En neem het Dynamo Café in Omnisport, dat ons eigendom is. Daar moeten we wel bezetting voor hebben. Ondanks dat zijn wij best wel professioneel. Kijk alleen maar naar ons floorteam, dat bij de eredivisiewedstrijden van het Heren 1-team alles piekfijn in orde maakt. En ook voor andere evenementen worden onze mensen gevraagd, zoals binnenkort bij de World Grand Prix.”

Dat Dynamo zich al vijftig jaar lang op bewonderenswaardige wijze staande houdt, mag natuurlijk niet ongemerkt voorbijgaan. De vijftigste verjaardag van de SV - het christelijke is er met de loop van de tijd vanaf gegaan - wordt op 1 juli uitgebreid gevierd in Omnisport, inmiddels alweer bijna tien jaar in gebruik als eigen home. “’s Middags is er een programma voor de jeugd. Er komt een oefenwedstrijd met een meet & greet met het Nederlands damesteam. Bij een ronde tafel-gesprek presenteren we onze nieuwe shirts. ’s Avonds is er een gezellig feest. Iedereen die wil komen is uitgenodigd”, heet de voorzitter elke Dynamo-sympathisant van harte welkom. Enkel degenen die – tegen een kleine vergoeding – willen aanschuiven bij het Italiaanse buffet, wordt verzocht zich vooraf aan te melden via de website van de vereniging, voegt de gastheer er voor de goede orde aan toe.

Verleden, heden en toekomst komen zaterdag nadrukkelijk samen in Omnisport, benadrukt Oudbier. Met een nieuw clubtenue én -logo blijven Dynamo’s leden de komende jaren picobello voor de dag komen. “De oorspronkelijke clubkleuren bordeauxrood en geel komen terug. Daar ben ik trots op. Maatwerk van Hummel. We zijn ook erg met onze nieuwe clubsponsoren. Zij steunen ons voor vijf jaar. Autoverhuur Bultman wordt hoofdsponsor. En daarnaast Intersport Jonker, Mennink Makelaars en Casita Travel. Die namen komen op het shirt. Evenals dat van Draisma, de sponsor van Heren 1. Over ons nieuwe logo verraad ik nog niet zo veel. Ik kan alleen zeggen dat het anders wordt dan het logo dat we hebben…”

Het complete programmaoverzicht van Dynamo’s 50e verjaardagsfeest op zaterdag 1 juli staat vermeld op de website www.svdynamo.nl.