In memoriam: Bert Velthuijsen

Bert Velthuijsen, erelid van onze vereniging, is afgelopen zaterdag op 92-jarige leeftijd overleden. In de ruim 45 jaar dat Bert lid was van Dynamo speelde hij een belangrijke rol binnen onze vereniging. Bert was grondlegger van het minivolleybal, trainer, coach, scheidsrechter én bestuurslid. Het omgaan met de jongste jeugd, onze mini’s, vond hij geweldig. Vele uren was hij in de sporthal om training te geven, trainers te ondersteunen en kinderen en ouders op te vangen. Samen met zijn vrouw Hermine was Bert ook een trouwe supporter, vooral van Dames 1. Jarenlang volgden ze samen de wedstrijden op een vast plekje in de sporthal en namen dan steevast vers fruit mee voor de speelsters. Ook thuis bleef Bert bezig met volleybal. Hij verzamelde alle berichten die in de pers verschenen en maakte vele jaargangen plak- en fotoboeken van Dames 1, Heren 1 en de vereniging. De boeken worden op dit moment gedigitaliseerd. Spelers van Dames 1 en Heren 1 ontvingen bovendien allemaal originele krantenknipsels over hun prestaties. Hiervoor belde Bert bij flink wat buren aan.

Bert deed veel. Bert wist veel. Bert was voor iedereen een vraagbaak. Bert was:

• mede grondlegger van het minivolleybal in Nederland;
  • organisator van de nationale minivolleybalkampioenschappen in Nederland, destijds in de Rijnhal in Arnhem;
  • bestuurder, o.a. voorzitter van de aspirantencommissie, minicommissie en secretaris;
  • scheidsrechter;
  • betrokken bij de scheidsrechtersopleiding en technische commissie binnen de Nevobo.

Dynamo is Bert dankbaar voor alles wat hij voor de vereniging heeft gedaan. Onze gedachten zijn bij zijn familie.

BijlageGrootte
Rouwkaart Bert Velthuijsen.doc75,5 KB