3-0 verlies voor Dames 1 in de Galgenwaard

Afgelopen zaterdag stond voor Dames 1 de uitwedstrijd tegen VV Utrecht D1 op het programma. Lees het wedstrijdverslag.

Helaas kregen we voor aanvang van de wedstrijd al twee ziekmeldingen. Johan en Joyce waren ziek en konden niet mee naar Utrecht. Desondanks gingen we vol goede moed richting de Domstad. Eenmaal aangekomen in Utrecht kwamen we met moeite de parkeergarage binnen, maar met wat geratel van de antenne die het dak raakte wisten we toch het busje te parkeren.

Voorafgaand aan de wedstrijd bleek dat we de spelerspasjes niet hadden, want die waren nog thuis bij Joyce. Gelukkig konden we dit afdoen met de foto’s die Joyce had gestuurd. Op het laatste moment kon gelukkig Ronald nog aansluiten die vanuit zijn eigen wedstrijd snel door was gereden. Iets later dan gepland, door de uitloop van een eerdere wedstrijd, konden we beginnen aan de wedstrijd.
In de eerste set begonnen we met Barbara als spelverdeler, Lotte en Lisanne als midden, Caya en Manon als passerloper, Lynn op de diagonaal en Nicole als libero. In het begin liepen we als snel tegen een kleine achterstand aan. Vlak voor de 20 punten wisten we gelijk te komen en konden we ons nog goed staande houden. Het werd een spannende set, maar helaas eindigde de set met 27-25 in het voordeel van Utrecht.

De tweede set startten we met dezelfde opstelling als in de eerste. Gedurende de set stond Utrecht een aantal punten op ons voor. Tegen het einde van de set kwam Lieke er nog in voor Barbara. Deze wissel hielp helaas niet om de setwinst binnen te slepen. De tweede set werd door Utrecht met 25-19 gewonnen.

In de derde set wisselden Manon en Lynn van positie. Ook in deze set keken we al snel tegen een achterstand aan. Halverwege de set kwam Lieke er nog in voor Barbara. Ze scoorde met een mooie door-tik-bal en er kwam weer meer beleving in het spel. We wisten nog een aantal punten te scoren. Utrecht vond het wel een beetje spannend worden en nam een time-out. De achterstand was echter al te groot en we verloren uiteindelijk de set met 25-19. Dit betekende een 3-0 verlies op Utrecht.

Volgende week hebben wij geen wedstrijd, maar een weekend vrij. De week daarna op 22 april spelen wij thuis onze laatste competitiewedstrijd van dit seizoen. Deze spelen wij om 16:30u in het Omnisport tegen Seesing Personeel Orion DS1. Wij hopen dat u ons dit seizoen nog één keer komt aanmoedigen. Tot dan!!!