Dames 1 wint met 3-1 van Sudosa-Desto

Dames 1 won afgelopen zaterdag in eigen huis met 3-1 van Sudosa- Desto. Lees het wedstrijdverslag.

Als het bij Dames 1 niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Op zaterdag 11 februari om 18:00 uur werd in het Omnisport de eerste bal geserveerd door onze mini-van-de-week Laura. Na een lange twijfel heeft ze er voor gekozen om onderhands te serveren. Zekerheid staat dan toch voorop tijdens je debuut in Dames 1. Wel heeft ze de bovenhandse opslag al vaak geoefend onder het oog van Michael. Wat volgde was een spannende rally die Laura met behulp van een goede set van Lisanne perfect afmaakte met een prachtige aanval. Hiermee was het eerste onofficiële punt gemaakt wat de basis moest zijn voor een goede wedstrijd.

Als de wedstrijd samengevat moet worden kan dat in één woord: stabiel. Op de eerste set na begonnen we iedere set stabiel met 7 punten achterstand. Gedurende de set konden we de punten inhalen waardoor we aan het einde van de set de winst pakten met, stabiel, drie punten verschil. Had de tegenstander dan meer punten verdiend of misschien zelfs moeten winnen zoals één van de officials beweerde? Nee, natuurlijk niet! We spelen goede wedstrijden en we spelen minder goede wedstrijden. Goede wedstrijden zijn fijn, je raakt in een flow, het kost weinig energie en de winst voelt fantastisch. Minder goede wedstrijden zijn minder fijn, kosten meer energie, niks gaat vanzelf en die flow is ver te zoeken. Als je dan toch bij zo’n wedstrijd elkaar weet vast te houden, te binden en te boeien waardoor je ook nog punten scoort, dan maakt dat je een goed team.

De samenwerking in een team is vergelijkbaar met een touw. Alle onderdelen van de samenwerking doen van begin tot eind mee. Als er spanning op het touw komt door een stukje in dat touw, dan wordt de druk opgevangen door alle andere speelsters in het team zodat het touw niet knapt. Hierdoor
wordt het touw vele malen sterker dan de som van de kracht van de individuele speelsters. We vangen elkaar op, helpen elkaar en zijn een voorwaarde voor elkaar om goed te presteren. Wanneer de credits op het scorebord naar de één wijzen, ligt het hele team daar aan ten grondslag zonder wie de credits niet tot stand hadden kunnen komen. Soms is het belangrijk even weer te beseffen dat je niet alleen mét elkaar speelt, maar vooral vóór elkaar speelt. Dat jij die dunkbal aan het net kan doen, voor diegene die enorm goed geserveerd heeft, dat jij vrij in kan slaan tijdens de wedstrijd voor diegene van wie jij een ontzettend heerlijke set hebt gekregen, dat de setter alles kan spelen voor die passlijn dat staat als een huis en dat er gescoord kan worden voor de staf en speelsters aan de kant die support en tips geven zowel voor, tijdens als na de wedstrijd.

Als het in de wedstrijd dan niet gaat zoals je zou willen, dan moet het maar zoals het gaat. En gelukkig gaat het dan alsnog naar een 3- 1 winst (21-25, 25-22, 25-21, 25-22).

De komende twee wedstrijden spelen wij uit tegen respectievelijk Donitas en Orion. Daarna spelen we op zaterdag 11 maart om 17:45u weer thuis tegen wederom Donitas.  Pittige wedstrijden dus waarbij we de nodige support zeker kunnen gebruiken. We hopen u op de tribune te mogen verwelkomen. Tot dan!