6 Open Club teams door naar halve finale

Het was een rare dag vandaag. Code geel, code oranje en vooral veel waarschuwingen om niet de weg op te gaan als het niet per sé noodzakelijk was. Zou de NOJK gewoon doorgaan? Ja, de NOJK ging gewoon door. Eigen verantwoordelijkheid om wel of niet op pad te gaan. Een aantal teams ging op pad...

Jongens C besloot om niet naar Sneek af te reizen. De andere Open Club teams probeerden veilig de sporthal te bereiken in het oosten, zuiden en westen van het land. Jongens D was vrijgesteld van de voorronde en liet een oefenpotje in Zaandam aan zich voorbij gaan. Jongens B bereikte vanmorgen om 8.38 uur als eerste de halve finale dankzij afzeggingen in de rest van de poule. Na een kopje koffie in Harderwijk keerden ze met een halve finaleplek huiswaarts. Jongens A stond na een uur en driekwartier rijden een poos vast op de rijksweg A12 bij Harmelen en ging de eerste wedstrijd om 11.00 uur niet halen. Gelukkig was de wedstrijdleiding zo coulant om het schema wat aan te passen. Meisjes A plaatste zich in Enschede zonder problemen voor de halve finale. Twee wedstrijden in de poulefase wonnen de meiden gemakkelijk met 2-0, de andere wedstrijd kregen ze cadeau door een afmelding in de poule. Ook de kruisfinale was een makkie: 2-0. Meisjes B ging in de poulefase net zo goed als Meisjes A. Twee wedstrijden dik gewonnen en eentje cadeau door een afmelding. Maar toen de kruis. We weten niet meer hoe het is gebeurd maar die werd met 2-0 verloren. Helaas geen halve finaleplek. Meisjes C moest wel 3 poulewedstrijden spelen maar kende geen problemen: 3 x 2-0 winst, poulewinnaar en zonder kruisfinale naar de halve finale. Meisjes D won in de poulefase twee keer met 2-0, speelde een keer 1-1 gelijk en won de kruisfinale. Jongens A bereikte ook eenvoudig met 2-0 overwinningen een halve finaleplek. Alle spelers en speelsters, trainers en coaches, super goed gedaan, van harte gefeliciteerd en op naar de halve finales op 18 februari! Dan zullen we er alles aan doen om ook op 18 maart in actie te komen tijdens de finales. Op de foto het Open Club team Meisjes A.