Weer drie prachtige en verdiende punten voor Dynamo Dames 1

Dames 1 won zaterdag met maar liefst 3-0 van Apollo. Lees het wedstrijdverslag onder 'lees het hele bericht'.

Eén ding is zeker: de meiden en de staf van Dynamo Dames 1 hebben heerlijk geslapen zaterdagnacht. Want wat een onverwachts grote overwinning (3-0)! Afgelopen zaterdag speelden wij tegen Ecare Apollo 8 Dames 1, een van de potentiële titeldragers. Om die reden wisten wij van te voren al dat het we hard zouden moeten knokken, wat wij zeker hebben gedaan.

Marieke Jonkman begon als mini-van-de-week de wedstrijd. Zij speelt in N6.2 en haar favoriete speelster van Dames 1 is Lisanne De Krosse. Marieke serveerde de eerste bal bovenhands fantastisch over het net en dus was de tegenstander meteen gewaarschuwd.
De eerste set verliep wederom precies hetzelfde als alle andere eerste sets voor ons in deze competitie. We begonnen de wedstrijd met goed volleybal. Alles liep lekker en dat bleef ook zo tot het einde van de set. De eerste set werd daarom ook door Dynamo gewonnen met 25-17.

De tweede set begon ook al vrijwel hetzelfde als alle andere tweede sets van ons uit de competitie. We startten niet sterk en voor we het wisten zat er een gat van 6 punten tussen Ecare Apollo 8 en onze score. Apollo liet mooi volleybal zien en daarmee ook wat zij in huis hadden. Maar dit keer lieten we onze tegenstanders niet de wedstrijd hun kant op keren, we knokten onszelf terug de wedstrijd in. Met een goede serviceserie van spelverdeelster Barbara Knap (nummer 6) kwamen we steeds weer wat puntjes dichterbij. Ook onze blokkering stond als een muur tegenover de passerlopers van Apollo en waar eerder in de tweede set gaten in de blokkering zaten, werden deze nu goed dicht gelopen door onze middens Chantal Nijstad (nummer 10) en Lotte Leukenhaus (nummer 5). Deze tweede set werd dan ook, na het keerpunt, door onze meiden in het geel gewonnen met 25-21.

De derde set was er wederom een waarin alles goed liep. We gingen er staan om de wedstrijd met 3-0 naar binnen te slepen en dat is wat er gebeurde. Aan het begin liepen beide teams nog gelijk op. Apollo liet zich niet zo maar kennen en bleef ondanks de achterstand hard vechten. Beide teams lieten goed volleybal zien. Uiteindelijk namen de meiden van Dynamo het voortouw in handen en sleepten ze ook de laatste set binnen met 25-16.
Een heerlijke overwinning! Maar dit is pas het begin van de competitie en er staan nog vele lastige wedstrijden op het programma. Volgende week spelen de meiden van Dynamo Dames 1 hun eerste ronde van de Nationale Beker. Wij zullen ditmaal naar Ecare Apollo 8 moeten in sporthal de Veste in Borne voor een driekamp. Eerst spelen wij om 15.00 uur wederom tegen Apollo Dames 1. Daarna spelen wij om 17.00 uur tegen Rivo Rijssen Dames 1. Een spannende dag, want ook wij willen door in de strijd voor de Nationale Beker! Ondanks dat Borne niet om de hoek ligt, hopen wij u, al is het maar voor één van de twee wedstrijden, te zien aankomende zaterdag en te mogen genieten van uw aanmoediging. Want ook gisteren hebben wij genoten van het vele publiek op onze tribunes. Tot dan!