Dames 1 neemt de punten mee uit Huizen

Afgelopen zaterdag stonden de meiden van Dynamo Dames 1 juichend te springen op het veld, nadat Caya van Cooten (nummer 3) de laatste bal van de spannende 4e set scoorde. De eerste overwinning van het seizoen is binnen! Ditmaal werd er tegen Prima Donna Kaas uit Huizen gespeeld in de Prima Donna Kaas Arena. Het werd wederom een spannende wedstrijd, die resulteerde in een 1-3 overwinning voor de meiden in het rood (17-25; 25-15; 16-25; 22-25). Lees het wedstrijdverslag van libero Emma Rekar.

Net zoals vorige week begonnen we super sterk in de eerste set. Er lag weer een goede servicedruk en alle ballen werden met volle overtuiging door de aanvalsters geslagen en gescoord. Wederom bracht dit goede spel Dynamo op een 0-1 voorsprong, de 1e set werd met 17-25 gewonnen.

De 2e set verliep minder soepel. De servicedruk aan onze kant viel weg, waardoor de pass van PDK beter werd en de meiden aan de overkant konden laten zien wat ze in huis hadden. Uiteindelijk resulteerde dit in een duidelijke overwinning voor PDK in de 2e set, met 25-15.

Dit was de druppel voor Dynamo. Wij wilden niet een déjà vu beleving van vorige week, dus gingen we er in de 3e set staan om die wedstrijd te winnen. En dat is wat er gebeurde. De 2e set had de meiden wakker geschud, waardoor het spelletje weer wilde lukken aan Dynamo zijde. Mede door het inwisselen van Manon Doornenbal (nummer 7) en Caya van Cooten (nummer 3) werden er weer knoertharde ballen geslagen en werd deze set dan ook met nóg meer overtuiging gewonnen dan de 1e set (16-25).

In de 4e set liep de stand gelijk op en waren beide teams aan elkaar gewaagd. Aan beide kanten werden zowel hele goede als slechte dingen gedaan. Uiteindelijk werd Lisanne de Krosse (nummer 1) ingewisseld om te gaan serveren, en met succes! Zij serveerde 6 punten voorsprong op PDK voor ons. Het team bouwde hierop voort en er werd hard gewerkt om ook deze 4e set binnen te slepen. Aan het einde van de set werd het nog spannend, omdat het team aan de overkant deze zeker niet zomaar weg ging geven en er net zo hard voor bleef vechten. Maar uiteindelijk trok Dynamo Dames 1 aan het langste eind en won de set met 22-25.

De eerste overwinning van het seizoen is een feit en wij zijn blij! Op naar de volgende. Volgende week zal er thuis gespeeld worden in het Omnisport om 16:30 uur. Ditmaal tegen Ecare Apollo 8 uit Borne, die bekend staan als een potentiële winnaar van de topdivisie dit seizoen. Om die reden zal het een spannende en moeilijke wedstrijd worden voor ons en hopen wij te kunnen rekenen op uw aanmoediging. Tot zaterdag!