Dames 1 start sterk, maar weet helaas niet te winnen

Dames 1 speelde zaterdag haar eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Het werd gelijk een vijfsetter die helaas niet in eigen voordeel werd beslist. Lees het wedstrijdverslag van libero Emma Rekar.

Na een intensieve voorbereiding stond afgelopen zaterdag onze eerste competitiewedstrijd op het programma. Met zes nieuwe speelsters zijn we medio augustus gestart en er staat al een echt team. Tegen Veracles D1 konden we laten zien wat we in huis hebben. Knallend willen we het seizoen in.
De wedstrijd werd geopend met een geweldige service van onze “mini-van-de-week” Eva Tiberius. Eva is pas 9 jaar en speelt in N5.1. Nadat Eva dus had laten zien hoe het moet, mochten onze meiden aan de slag.

Met een knappe servicedruk, knoertharde ballen op de buitenkant en veel tactische ballen over het midden, lieten we gelijk zien dat Veracles een goede tegenstander tegenover zich had staan en dat ze deze wedstrijd hard zouden moeten werken. Door dit goede begin, maar met een nog beter einde van de eerste set, wonnen de dames in het geel deze dan ook met 25-18.

In de tweede set verliep alles minder soepel. Met een weggevallen servicedruk aan onze kant kregen de meiden van Veracles veel meer aanvalsmogelijkheden, die zij dan ook goed benutten. Er werden mooie ballen gescoord, waardoor zowel het blok als de verdediging aan onze zijde zoekende waren in deze set. De meiden van Veracles grepen in deze set gelijk hun kans om te laten zien dat ook de meiden van Dynamo er hard voor moesten werken en sleepten de set binnen met ook 18-25.

De 3e en de 4e set werden zeer spannend. Beide sets begonnen we met een overtuigende voorsprong. De servicedruk kwam steeds meer terug aan onze zijde, waarmee in de 4e set bijvoorbeeld een grote voorsprong werd gemaakt door Laure Obelink (nummer Cool. Beide sets verliepen in het begin dus voorspoedig, maar hadden een keerpunt. Veracles vocht zich terug in de wedstrijd, waardoor de teams steeds meer aan elkaar gewaagd waren. Uiteindelijk liepen beide sets uit tot een spannende stand van 26-24, waarvan wij de 3e set pakten en de meiden van Veracles in de 4e set aan het langste eind trokken.

Meteen de eerste 5-setter van het seizoen dus, en daarmee gelijk een hoop zenuwen voor het publiek. Met een positieve houding en het motto “staan en knallen!” begonnen we aan de 5e set. De stand liep gelijk op aan het begin in ons voordeel, maar toch pakten de meiden van Veracles het initiatief en wonnen met 10-15. Een gevecht was het zeker en er is hard geknokt in deze, voor beide teams, eerste competitiewedstrijd van het seizoen, die door Dynamo Dames 1 helaas met 2-3 werd verloren.

Volgende week zaterdag krijgen wij onze tweede kans en ik kan u met zekerheid vertellen dat wij weer even hard zullen vechten als we tegen Veracles hebben gedaan. We spelen dan tegen Prima Donna Kaas Dames 1 in Huizen, Korenwolf 35. En na de spannende wedstrijd van afgelopen zaterdag kan ik alleen maar zeggen: komt dat zien!