Mooie overwinning voor Dames 1 als afsluiting van het seizoen

Afgelopen weekend speelde Dames 1 de laatste wedstrijd van het seizoen. In eigen huis mochten wij om 16:30 uur aantreden tegen ikwilvanmijnautoaf.nl/DeVoKo DS1. Als voorbereiding op de wedstrijd was er voor ons als team, voor de vrijwilligers en de sponsoren een lunch voorbereid door Patrick en Monique zodat we iedereen konden bedanken. Nadat we lekker een broodje hadden gegeten en lekker hadden zitten kletsen, was het tijd om iedereen te bedanken. Na een mooie speech van Lisette en de bedankjes voor alle vrijwilligers was het tijd om ons te gaan focussen op de wedstrijd. We hadden vandaag één doel, spelen met plezier en volle bak gaan.

De wedstrijd werd begonnen met Melanie als spelverdeelster, Joyce als diagonaal, Lisette en Lisanne op het midden, Nicole en Caya als passerloper en natuurlijk om niet te vergeten de stofzuiger van het team Rosan (libero). We begonnen sterk aan de wedstrijd en Melanie kon iedereen prima aanspelen. Serverend wisten we de tegenstander goed onder druk te zetten. Toch bleef de tegenstander dichtbij en profiteerde van onze kleine foutjes. Na een mooie serve serie van Lisette wisten we de voorsprong te pakken. Irie kwam er in voor Joyce en Manon kwam er in voor Melanie om nog wat mooie punten te scoren. De eerste set werd met 25 – 22 gewonnen. 1 - 0 voor ons!

De tweede set werd de opstelling wat gewijzigd. Joyce nam de plek van Caya over en Manon kwam er in op de plek van Joyce. We startten sterk en er werd na elk punt plezier gemaakt. De set werd begonnen met een goede serve serie van Nicole. Mooie punten werden er gescoord. Daarna kregen we passend even een dipje waar we ons overheen wisten te zetten. Caya kwam erin voor Joyce. Even de koppen bij elkaar en knallen met die hap. Iedereen vocht zich terug in de wedstrijd en zorgde er voor dat er geen bal meer op de grond viel. Rosan die door het veld ging als een stofzuiger zorgde ervoor dat er geen bal viel zonder dat er een hand onder zat. Nadat de punten gescoord waren stonden we voor met 16 - 15. Melanie kwam aan serve en die wist de set uit te serveren. Met 25 - 15 is het 2 - 0 voor ons!

De derde set weer wat kleine wijzigingen in de opstelling. Irie kwam erin voor Melanie en verder bleef alles staan zoals we geëindigd waren. Ook deze set werd sterk begonnen. Ieder punt werd met volle overtuiging gespeeld en gevierd als we scoorden. De tegenstander kregen we vooral serverend goed onder druk. Zij hadden moeite met de pass waardoor wij voor de volle 100% de bal konden scoren als hij terug kwam. Alle ballen werden van de grond geraapt en er werd gevochten. Toen het eind van de wedstrijd in zicht kwam moesten we afscheid gaan nemen van twee Dynamo speelsters. Lisette heeft na 14 jaar een punt achter haar volleybalcarrière gezet. Chantal kwam erin voor haar. Ook Irie gaat na 10 jaar volleybal stoppen bij Dynamo i.v.m. haar studie. Melanie kwam erin voor Irie. De wedstrijd werd uitgespeeld en deze set werd gewonnen met 25 - 17. 3 - 0 voor ons!

Na afloop van de wedstrijd hebben we in het Dynamo Café afscheid genomen van vier teamgenoten. Na een mooie speech van Lisette over Rosan, Melanie en Irie was het daarna tijd om de microfoon door te geven. Joyce mocht de taak van Lisette overnemen om haar te bedanken voor 14 topseizoenen. Meiden allemaal super bedankt voor jullie inzet, toewijding en gezelligheid!!

Het seizoen zit erop en wij gaan bouwen een aan team dat er in augustus weer staat. Wij bedanken iedereen voor de steun die wij hebben mogen ontvangen tijdens de thuis- en uitwedstrijden en hopen jullie in het seizoen 2016/ 2017 weer in grote getalen in het Omnisport Centrum te zien.