Dames 1 treft in aanstaand kampioen Flamingo’s een zware tegenstander

Zaterdag 9 april stond voor Dames 1 de thuiswedstrijd tegen de koploper van de Topdivisie Flamingo’s DS1 op het programma. Met nog drie wedstrijden te gaan en vijf punten verschil met de nummer twee gaan zij vol voor het kampioenschap om daarmee te promoveren naar de Eredivisie. Voor Flamingo’s dus een belangrijke wedstrijd, waar zij geen punten mochten laten liggen. Om zicht te houden op de derde plek was het voor ons van belang de punten in eigen huis te houden en zou er heel hard geknokt moeten worden. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

Er werd gestart met Melanie als spelverdeelster, Manon op de diagonaal, Nicole en Joyce op de passer-loper positie, Lisette en Lisanne op midden en Rosan als libero. Flamingo’s liet meteen zien waarom zij bovenaan staan in de Topdivisie en schoten uit de startblokken. Ze serveerden bommen op ons die wij niet onder controle konden krijgen. Al snel keken we tegen een achterstand van 6 – 17 aan. Vervolgens liet Nicole zien dat wat zij kunnen, wij ook kunnen. Met een goede serviceserie kropen we puntje voor puntje dichterbij en kwam de spanning weer terug in de wedstrijd. Aan beide kanten werd gevochten voor elke bal wat resulteerde in een aantal lange rally’s, die wij dan wonnen! Nicole serveerde tot 15 – 18. Dit verschil van drie punten wisten we helaas niet meer recht te trekken en de eerste set ging met 22 – 25 naar Flamingo’s.

De tweede set werd er gestart met dezelfde opstelling. Het begin van de set zag er eigenlijk hetzelfde uit als in set één. We keken direct weer tegen een flinke achterstand aan waarna we pas echt begonnen te volleyballen. Caya kwam nog in het veld voor Joyce en sleepte nog een paar mooie punten binnen. Helaas lukte het niet meer om de grote achterstand in te lopen en ging ook de tweede set met 16 – 25 naar Flamingo’s.

In de derde set bleef Caya staan en waren de rollen omgedraaid. Nu begonnen wij erg sterk en kwam er een voorsprong van 9 – 5 op het scorebord te staan. Flamingo’s gaf zich echter niet zomaar gewonnen en zette wat gas bij. Door middel van harde aanvallen was de stand al snel weer gelijk (10 – 10). Irie kwam nog in het veld voor Melanie en wist haar aanvalsters goed te bedienen. Echter zette Flamingo’s nog een stapje bij en trok de set met 18 – 25 naar zich toe. Eindstand 3 – 0 voor Flamingo’s. En we kunnen dan ook wel zeggen dat we verloren hebben van een ware kampioen.

Na afloop van de wedstrijd werd er in de kantine nog afscheid genomen van onze Claudia. Claudia zal volgend seizoen niet meer als coach te bewonderen zijn en omdat ze binnenkort geopereerd wordt aan haar knie was dit haar laatste thuiswedstrijd. Claudia, we willen je heel erg bedanken voor je inzet, je enthousiasme en je tips & trics van de afgelopen twee jaar en wensen je een voorspoedig herstel!
Met nog twee wedstrijden te gaan staat zaterdag 23 april alweer de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen op het programma. We beginnen dan weer gewoon om 16:30 uur. Hopelijk tot dan zodat we het seizoen met zijn allen goed af kunnen sluiten!