Dynamo Dames 1 treft lastige tegenstander in return tegen Apollo Dames 1

Dames 1 speelde afgelopen zaterdag thuis tegen Apollo. Lees het wedstrijdverslag.

Afgelopen zaterdag mochten we eindelijk na twee weken rust weer aan de bak. De return tegen Apollo stond op het programma. Na het verlies bij hen hadden we zeker wat goed te maken en stond deze wedstrijd in het teken van “revanche”. Zoals altijd bij de thuiswedstrijden begonnen we met een rustige training. Dit maal zonder Lisanne, want die speelde ter opwarming een wedstrijdje mee bij het tweede. Na een korte voorbespreking begonnen we fel en met veel plezier aan de warming-up.

De eerste set begonnen we met Melanie als spelverdeelster en Manon als diagonaal. Joyce en Nicole mochten de ballen op de buitenkant er weer in slaan als passerlopers. Lisette en Lisanne mochten weer op midden hun punten scoren. Last but not least Rosan, die alle ballen weer van de grond mocht halen als libero. We begonnen de wedstrijd redelijk en liepen gelijk op met Apollo. Helaas slopen daarna de slordige fouten bij ons er steeds meer in. Caya kwam er nog even in voor Nicole en Irie voor Melanie, in de hoop dat zij een bijdrage konden leveren in het wegwerken van de achterstand. Helaas tevergeefs. De eerste set ging verloren met 21 – 25.

Nadat de eerste set verloren ging, begonnen we met goede moed aan de tweede set. Hetzelfde 7-tal stapte het veld in. Weer gingen we gelijk op, maar de stap zetten om over Apollo heen te gaan lukte niet. We kabbelden door met hier en daar een puntje afgewisseld met te veel fouten aan onze zijde en punten gemaakt door Apollo. Deze set ging daardoor nipt verloren met 22 – 25.

Voor de derde set werd iedereen door elkaar opgepept met één afspraak: wie niet gaat voor de bal betaalt vanavond een rondje! Met dat in het achterhoofd begon wederom hetzelfde 7-tal als in de eerste twee sets. We scoorden meteen een aantal lekkere ballen. Echter, de fouten en slordigheden bleven in ons spel hangen. Weer haalde Apollo eerder de eindstreep dan wij. Met 22 – 25 ging ook deze set helaas verloren. Apollo speelde een goede wedstrijd en nam de drie punten mee naar Borne.

Het is erg jammer dat we in een verlies reeks blijven hangen, nadat we een erg goed begin van het seizoen hebben gekend. We hopen het tij te kunnen keren door keihard te blijven trainen en focussen op ons eigen spel. Aan het teamgevoel en de teamspirit ligt het in ieder geval niet. Na de wedstrijd hebben we een erg gezellige teamavond gehad, met als verassingsactiviteit een Escape Room en een heerlijk avondje in de stad! Volgende week spelen we om 17:15uur tegen Sliedrecht D2 in sporthal de Stoep. We blijven hongerig naar punten en gaan deze vanuit Sliedrecht meenemen naar Apeldoorn! Vervolgens staat op 5 maart de uitwedstrijd tegen VV Utrecht D1 op het programma en spelen we 19 maart weer thuis om 16:30u tegen Orion D1.