Dynamo Dames 1 is het gevoel van winnen even kwijt…

Dames 1 speelde zaterdag thuis tegen Pharmafilter. Helaas zonder Chantal Nijstad die geblesseerd is aan haar meniscus. Hierdoor kon de 15-jarige Lynn Zweekhorst, diagonaal bij Dames 2, haar debuut maken in de topdivisie. Bij een achterstand van 5-11 in de vierde set kwam Lynn binnen de lijnen. Het was een prima invalbeurt en mede door een miraculeuze redding en goede service van Lynn vluchtte Pharmafilter in een time-out en kwam Dynamo terug in de wedstrijd. Helaas net niet genoeg voor een 5e set, 22-25. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

Zaterdag 30 januari op de kalender, dat betekent dat de wedstrijd tegen Pharmafilter US DS1 gespeeld gaat worden! Pharmafilter US had vorige week met 3 – 0 gewonnen van Krekkers DS1 en de week ervoor gestunt tegen koploper Flamingo’s. Dat betekende voor ons dat we een goeie ploeg tegenover ons kregen en we er vol voor moesten gaan.

We hadden een goede trainingsweek achter de rug. Helaas kregen we een berichtje van Sjon (lees: Chantal Nijstad). Ze kon niet meedoen met de wedstrijd en ook komende weken zullen we haar moeten missen. Ze heeft een scheurtje in de meniscus waardoor ze een tijdje uit de running is. Helaas voor ons, maar ze kan gelukkig snel geholpen worden en we hopen dat ze dan weer pijnvrij terugkomt!

De eerste set was typerend voor de rest van de wedstrijd. We kwamen niet in het spel dat we graag wilden spelen. Wederom hebben we deze wedstrijd tegen onszelf gespeeld. Er werden veel persoonlijke fouten gemaakt deze set. Vooral serverend lieten we het hier liggen. Er zijn zes servicefouten gemaakt en US legde de passjes redelijk goed op het net waardoor zij goed in hun spel konden komen. Toch ging het deze set redelijk gelijk op. Op 18 – 20 nam Marinus een time-out om US even uit het ritme te halen. Helaas is deze set toch verloren met 22 – 25.

De tweede set verliep beter dan de eerste set. Er werden minder persoonlijke fouten gemaakt en daar profiteerden wij van. Bij 8 – 8 gelijk kwam Lisanne aan serve. Hier had US heel erg veel moeite mee. Er werd gewisseld en een time-out genomen, maar dat maakte Lisanne niets uit! Ze heeft zeven punten gescoord met haar serve, waardoor de setstand ineens 15 – 8 werd. We namen vervolgens een flinke voorsprong, namelijk 20 – 13. Toch lukte het US om zich terug te knokken tot 22 – 20. Marinus nam een time-out om aan te geven wat er moest gebeuren om toch de set binnen te slepen. Deze set werd door ons gewonnen met 25 – 23.

Dat US in de flow zat door de set ervoor, was duidelijk te merken. Na een serveserie van vijf punten aan het begin van de derde set, waarop onze passers geen antwoord hadden, stond US al gelijk op voorsprong. Toch kwamen we weer bij tot 12 – 12. Vanaf dat moment werden er weer veel individuele fouten gemaakt. US zat er strak op en wonnen deze set toch met 19 – 25.

Ook in de vierde set werden er in het begin veel persoonlijke fouten gemaakt. We volleybalden steeds tegen onszelf. Uiteindelijk kwam US vrij dik op voorsprong. Toch wisten we een knop om te zetten en gingen we weer wat netter volleyballen. We kwamen terug. Marinus besloot vervolgens om benjamin Lynn speelminuten te geven op de diagonaal, wat zij prima deed. Lynn liet zich niet van de wijs brengen in haar vierde wedstrijd in twee dagen en stond haar "mannetje". US bracht nog een dubbele wissel en nam een time-out, maar wij bleven ervoor vechten om er een vijfde set uit te slepen. Uiteindelijk trok US aan het langste eind en wist deze set te winnen met 22 – 25.

Het was een teleurstellende wedstrijd voor ons, waarin veel onnodige fouten werden gemaakt en taken niet werden uitgevoerd. We gaan de komende drie weken keihard werken om alles weer op orde te brengen, zodat we met z’n allen lekker kunnen genieten van het spel en plezier kunnen maken tegen Apollo DS1. Met een goede uitslag als resultaat. Deze wedstrijd zal thuis plaatsvinden op 20 februari om 16.30u. Hopelijk tot dan!!!