Dames 1 verliest met 3-0 in de PDK Arena

Dames 1 speelde afgelopen zaterdag tegen PDK Huizen in de Prima Donna Kaas Arena. Dat wedstrijden niet altijd zo verlopen zoals je je hebt voorgenomen, lees je in het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

PDK Huizen DS1 - SV Dynamo Apeldoorn DS1. Helaas 3 – 0.

Afgelopen zaterdag was het aan ons om in de Prima Donna Kaas Arena een wedstrijd te spelen. Iedereen was weer fit voor de wedstrijd en na een peptalk van Marinus in de kleedkamer waren we klaar om het veld op te gaan. We moesten alleen nog even geduld hebben, want de wedstrijd voor ons was wat uitgelopen. Na een wat kortere warming-up en inspeeltijd mochten we dan echt beginnen. Tijdens het voorstellen van de teams was de speaker nog even in de war met die andere volleybal verenging uit Apeldoorn, wat resulteerde in lichtelijk protest aan onze kant natuurlijk;-). De wedstrijd is helaas ietwat anders verlopen dan dat wij ons hadden voorgenomen, lees daarvoor het hele verslag.

De eerste set stuurde Marinus Lisette en Chantal het veld in om vanuit het midden de ballen te scoren en het blok te regelen. Manon mocht haar vlieguren weer maken vanaf de diagonaal, Melanie had de taak gekregen om de aanvalsters zo optimaal mogelijk te bedienen en Joyce en Nicole gingen samen met libero Rosan de passlijn verzorgen. Vanaf het begin in de eerste set liet PDK zien dat ze wat recht te zetten hadden na de verloren wedstrijd tegen ons in Apeldoorn. De eerste punten waren dan ook voor hen. Wij lieten ons de kop in eerste instantie niet gek maken en probeerden ons eigen spel op te pakken. Door de flinke servicedruk van PDK wisten wij echter de passlijn niet op orde te krijgen. Melanie had hierdoor maar beperkte mogelijkheden en maakten wij het onszelf onnodig moeilijk. Caya kwam erin voor Nicole en deed dit met een goede pass. Irie kwam erin op 22 – 16 voor Melanie om wat andere lijnen uit te zetten. Helaas mocht dit niet baten en ging deze set met 25 – 16 naar PDK.

Tweede set. De “starting six” van de eerste set mochten het weer gaan proberen in de tweede set. Er was immers nog niets verloren en alles lag nog open. We wisten dat wij het zelf konden veranderen door netjes te gaan spelen en ieder moest haar eigen taken gaan uitvoeren. We gingen dan ook fel van start. Manon wist hoog en hard langs of over het blok te scoren in het begin van de set. Een kleine voorsprong van 2 – 4 en vervolgens 4 – 7 werd door PDK weer recht gezet. Via een 7 – 7 wisten zij uit te lopen naar 11 – 7. Caya kwam er bij deze stand weer in voor Nicole. Wij liepen weer wat punten weg maar door foutjes aan onze eigen kant kreeg PDK de touwtjes weer in handen. Punt voor punt wisten wij weer dichterbij te komen en werd het vanaf 17 – 17 een spannende set. Schitterende punten werden afgewisseld met domme fouten aan onze kant. Twee punten voorsprong op een stand van 21 – 19 werd weer een gelijke stand. Hierna gaven wij twee punten weg en liep PDK uit naar een stand van 23 – 21. Er volgde nog een dubbele wissel met Irie voor Manon en Lisanne voor Melanie. Zo hadden we weer even drie aanvalsters aan het net. Helaas trok PDK zich hier niets van aan en ging ook deze set verloren met 25 – 21.

Derde set. Nieuwe set, nieuwe kans. Wij wilden alles uit de kast halen om er een 5-setter van te maken. De basis werd omgegooid. Caya en Joyce als passerloper, Lisanne en Lisette op het midden, Irie spelverdeelster, Manon op de dia en Rosan nog steeds als libero. Het eerste punt van deze set was voor ons. Een hoop energie erin en gaan voor alles, dat was de opdracht. Het ging vanaf het begin van deze set gelijk op en met keihard hard werken konden wij ons belonen met punten. Prikballen werden van de grond gehaald en vanaf de achterlijn wist Joyce een mooie serie met haar service neer te zetten. Rosan liet nog een perfect uitgevoerde pancake zien, maar de scheidsrechter beoordeelde het als op de grond. In het midden van de set was het toch weer PDK die een flinke voorsprong pakte van 11 – 9 naar 14 – 10. Marinus vroeg een time-out aan om de boel op scherp te zetten. Vanaf 20 – 14 kreeg Joyce het op haar heupen met de pipe ballen. Irie wist haar perfect te vinden en zo wisten we een aantal punten in te lopen. Bij een stand van 21 – 18 scoorde Irie een Ace. Bam 21 – 19! We deden nog volop mee. Door een goede pass kon Lisette een snoeiharde bal door het midden scoren en werd het 21 – 21. Time-out aan de kant van PDK. Nicole kwam er op een stand van 23 – 21 in voor Caya. Manon wist vervolgens een prachtige bal voor het blok langs te scoren, maar door een foute service aan onze kant gaven we het weer weg. Lisette scoorde nog een keer op een eerste tempo bal en de stand was weer gelijk 24 – 24. Deze spannende set ging vervolgens helaas als een nachtkaarsje uit door drie foutjes aan onze kant.

Het ging allemaal niet zoals wij het van te voren bedacht en gehoopt hadden. PDK kende een prima wedstrijd en hield ons continue onder druk. Genoeg ruimte voor verbetering en hard trainen deze week.  Wij geven niet zomaar op en zullen thuis op 30 januari laten zien dat we weer hongerig zijn naar wedstrijdpunten. Om 16.30 uur spelen wij thuis in het Omnisport tegen Pharmafilter US DS 1. Hopelijk komen jullie ons allen steunen en flink aanmoedigen, want vorige week hebben wij weer mogen ervaren hoe het is als een grote groep fans achter ons staat.