Hs12 nog ongeslagen in nieuwe jaar

H12

De trouwe lezers weten van de flow waarin Hs12 zich bevindt. De uitwedstrijd in Beekbergen tegen directe rivaal om de rode lantaarn was daarom een belangrijke test: zit het tussen de oren goed? Ook BSV had blijkbaar onze uitslagen met stijgende verbazing gelezen, want hoewel we eigenlijk tegen BSV Hs2 speelde, was ook hun Hs 3 bijna voltallig aanwezig! Het geval wil namelijk dat bij BSV het sterkere team als Hs3 door het leven gaat en team Hs2 een stukje lager geklasseerd staat. Er stonden bij BSV maar liefst 12 man op het wedstrijdformulier. Het leek ons een mooi stukje competitievervalsing, maar volgens de regels van Nevobo is wisselen in dezelfde klasse nu eenmaal toegestaan.

Uitgaande van eigen kracht maakte dat natuurlijk ook niet uit en zo begonnen we in de gezellige hal in Beekbergen aan de partij die de eerste 15 punten gelijk opging, waarna we het even kwijtraakten door een paar stevige klappen waar we geen antwoord op hadden: 19-25

De tweede set liet hetzelfde beeld zien tot we -net als tegen WSV- tegen een bijna onmogelijke 18-23 achterstand aankeken. Na een stevig gesprek eindelijk weer wat scherpte en felheid: 23-23! De basis daarvoor was enkele punten eerder gelegd, waarbij zowel mid als p/l gezamenlijk hardhandig op de bal en op elkaar doken. Wel had dit een punt tot gevolg en belangrijker: afstand van de tamheid die in de ploeg leek te sluipen. Hoewel de volgende vraag “wie slaat de winnende bal binnen?” bijna verlammend leek te werken, sloegen we bij 27-26 het laatste punt binnen. Evenwicht!

Al die tijd hadden we eigenlijk tegen de beste selectie van beide teams gespeeld, maar men had blijkbaar afgesproken dat de eigenlijke tegenstander -BSV Hs2- het zelf ook op eigen kracht moest proberen. Een bijna heel nieuw team kwam binnen de lijnen in de 3e set, wat direct merkbaar was: 8-1 en 1e timeout BSV. Die set kwamen we geen moment in gevaar en liepen makkelijk uit naar 25-17. De vierde set werd nog even spannend met wat late wissels aan hun zijde om toch meer kracht in te brengen, maar het mocht niet baten voor BSV: 25-18. We kwamen met een mooie 3-1 zege thuis.

Aanstaande vrijdag staan Hs11 en Hs12 om 21.15 in Omnisport tegen elkaar. Hoewel we qua stand bijna elkaars spiegelbeeld zijn, hebben we nog wat mentale verrassingen in petto. Dus...