Lisette van de Kemp leidt Hs12 naar 2e seizoenswinst

H12

Vorig jaar hebben we u regelmatig op de hoogte gehouden van het wel en wee van Heren ééntwee, oftwel Hs12. Dit seizoen heeft u nog minder van ons gehoord. We kenden aanvankelijk een minder goede seizoenstart, met slechts 1 gewonnen set na 6 wedstrijden. U begrijpt dat we ons inmiddels ontwikkeld hebben tot amateurpsychologen die alles weten van de mentale kant van het spelletje.

Hoopvoller werd het met de reis naar Rebelle Hs 4 op 11 december, waar we na winst in de 2e en 3e set toch nog een 5e set moesten zien te winnen. Terwijl de tegenstander bij 11-14 nog in het net viste en de bal nog curieus in het spel hield, waren enkelen van ons al bijna bezig met de ereronde, zo kinderlijk blij waren we met de aanstaande overwinning. Het punt en daarmee de winst ging gelukkig naar ons.

Op 18 december traden we thuis aan tegen Primavo Hs2, de gevreesde nummer 2. Gedreven als we zijn, verloren we de eerste sets weliswaar, maar groeide de verwachting dat er een punt in zou zitten. Dat voltrok zich in de 4e set met een mooie 25-16 setwinst. Moreel vonden we ons daarmee de winnaar.

Afgelopen vrijdag kwam dan WSV Hs2 op bezoek. De tegenstander die onze vrienden van Hs11 al eens op een 1-3 verlies trakteerde, het enige verlies dat Hs11 tot nu toe moest incasseren. Wat moesten we hiervan verwachten? Alles veranderde toen we Lisette, aanvoerster en mid van Dames 1 wisten te strikken als gelegenheidscoach voor die avond! Geweldig wat dit voor effect had op het team. Als schooljongens probeerden we ons alle trainingsadviezen te herinneren en ook nog om te zetten. Hoewel de 1e set nog verloren ging met 23-25, rook Lisette dat hier meer mogelijk was en wist dat ook over te brengen. Rustig eigen spel spelen, anderen fouten laten maken, plaatsen op positie 1, focus op de service. De sets erna waren een geweldige omslag. Hoewel we in de 3e set maar liefst zes matchpoints nodig hadden, sleepten we de tweede en derde set gelukkig binnen met 25-13 en 25-16. We zagen WSV zich echter al in de 3e set langzaam herstellen van de onverwachte tegenstand, wat leidde tot een 4e set waarin ze via bloedstollende punten op 21-24 kwamen. Toch een 5e set ? Toch niet. De veerkracht in het team is intussen zodanig, dat we stevig serverend en rustig spelend punt voor punt binnenharkten tot aan 26-24. Een mooie en verdiende 3-1 zege.

Kortom: Lisette, je was geweldig!

Het is onduidelijk of er sprake is van een definitieve omslag, maar we wilden jullie deze bijzondere ontwikkelingen niet onthouden.