Orion Dames 1 te sterk voor Dynamo Dames 1

Afgelopen zaterdag stond er een leuke wedstrijd op het programma. Dames 1 mocht aantreden tegen Seesing Personeel Orion Dames 1. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

De gepromoveerde ploeg uit Doetinchem doet het goed gezien de resultaten van de eerste wedstrijden en een vierde plek in de Topdivisie. We wisten uit ervaring een goede en hardwerkende ploeg te treffen.

Dat het een energieke en hardwerkende ploeg was bleek al snel gezien de dikke cijfers op het scorebord 17 – 8. Op alle fronten schoten wij tekort. We zijn niet scherp genoeg en met 25 – 14 winnen de dames uit Doetinchem de eerste set.

Koppen bij elkaar om te proberen ons eigen spel op te pakken, maar vooral moet iedereen zijn eigen taken uitvoeren. Tot 6 – 6 gaat het redelijk gelijk op, al speelden we op teveel fronten tegen onszelf. Al snel wist Orion weer een gaatje te slaan tot 18 – 13. Er werd nog wat gewisseld, maar helaas mocht het niet baten. De tweede set gaat ook verloren met 25 – 18.

Een achterstand van 2 – 0 in sets dus. Dat betekent nog één kans om de wedstrijd te doen kantelen. We starten met een iets gewijzigde opstelling waarin Lisette haar kunsten mag laten zien op de diagonaal positie. We zien weer een beetje ons eigen spel terugkomen en pakken een kleine voorsprong van 5 – 9. Deze wordt echter al erg snel omgedraaid naar een 12 – 10 stand op het scorebord. We blijven hard werken en komen op 18 – 18, 21 – 21 en 23 – 23. Uiteindelijk maken wij toch de fouten en gaat de set met 26 – 24 verloren.

Een verdiende 3 – 0 overwinning voor de dames uit Doetinchem. Voor ons een teleurstellend resultaat gezien het behaalde spelniveau. Als de Sint weer naar Spanje is, mogen wij op zaterdag 12 december aantreden tegen onze buurtdames. Alterno Dames 2 staat dan aan de andere kant van het net. Graag zien wij jullie dan in onze eigen hal en gaan we weer een mooi resultaat neerzetten. Het eerste fluitsignaal zal om 16.30 uur klinken. Tot dan!!