Dames 1 pakt de draad weer op

Na een intensieve trainingsweek als gevolg van het verlies van de vorige wedstrijd, stonden de dames van Dynamo Dames 1 zaterdagmiddag om 13:30u al in de zaal voor een korte training voorafgaand aan de wedstrijd tegen VV Utrecht. Iedereen was topfit. Alleen Joyce had last van spanning, want zij kon op elk moment weer tante worden. We stonden lekker te trainen en waren klaar voor de wedstrijd. Lees het wedstrijdverslag onder 'lees het hele bericht'.

De eerste set startten we met Lisette en Chantal op het midden, Joyce en Nicole als passer loper, Melanie in de spelverdeling, Rosan als libero en Manon in de diagonaal. Er werd niet gelijk goed gestart, want al snel stonden we tegen een achterstand aan te kijken van 3-5.

Gelukkig werd de draad snel opgepakt en werd het via 8-8 al snel 10-8. Op de stand van 13-11 nam Utrecht de eerste time out en ook na diverse wissels bij de kant van Utrecht konden zij niet voorkomen dat we uitliepen naar een 17-12 voorsprong. Op dit moment dachten we de set al binnen te hebben, maar nee. Utrecht kwam terug door een goed 3-mans blok op het midden te zetten. De verdediging van Utrecht was goed en dus moesten we proberen het uit een ander vaatje te tappen. Gelukkig omzeilden we vervolgens beter het blok door af en toe een prikbal neer te leggen. Met een paar kill-bloks van Lisette en een prachtige aanval van Nicole ging deze set uiteindelijk met 25-22 naar ons.

In de tweede set begonnen we hetzelfde als in de eerste set. Ook in deze set was het blok van Utrecht zeer sterk. Toen besloot Joyce om maar eens van die vingertopjes gebruik te gaan maken en dat lukte goed. De set ging aardig gelijk op. Mooie lange rally’s met aan beide zijden een sterke verdediging. Via 10-7 werd het 15-14 en werd Nicole gewisseld voor Caya.
Het blokkeren kregen we ook goed onder de knie en dat bewees Melanie met een uitstekende blokbal. Joyce was aan het eind van deze set goed aan het serveren, waar Utrecht geen controle over kon krijgen. Bij 21-18 in ons voordeel werd Lisanne ingebracht voor Chantal en Irie voor Melanie. Met een mooie aanval op de diagonaal werd deze set beslist met 25-20.

In de derde set begon Irie met de spelverdeling. Via 3-3 kwamen we op 7-3 dankzij een mooie service serie. Utrecht knokte voor wat het waard was en kwam weer langs zij tot 8-8 en liepen zelfs uit naar 8-11. Bij deze stand kwam Melanie weer in het veld voor Irie. Het bleef een hard gevecht en er werd mooi volleybal voor het publiek voorgeschoteld. Bij 13-17 in het voordeel van Utrecht werd Nicole ingebracht op de plaats van Joyce. Na diverse time outs aan beide zijden bleef het heel spannend en gingen de teams gelijk op. Een mooi blok van Lisette bracht de stand op 23-22, waarna wij aan het langste eind trokken en al snel op 25-23 kwamen.

Hoppa, drie punten binnen en dat betekent weer taart! De naaste concurrenten Flamingo’s, Orion en Apollo lieten zaterdag ook geen steekjes vallen waardoor de top 4 ongewijzigd blijft en wij op een mooie tweede plaats blijven staan.

Volgende week zaterdag 21 november speelt Dynamo Dames 1 twee bekerwedstrijden in Capelle aan den IJssel en zal daar aantreden tegen DeVoKo uit Denenkamp en VCN. Zaterdag 28 november spelen wij om 16:00u een uitwedstrijd tegen Orion in Doetinchem. Onze eerstvolgende thuiswedstrijd is zaterdag 12 december om 16:30u. Dan staat de stadsderby tegen VV Alterno DS 2 op het programma. Tot dan!!