Eerste verlies Dames 1 tegen Ecare Apollo 8

Afgelopen zaterdag stond er een topper op het programma. Dames 1 mocht in een nieuwe sporthal in Borne aantreden tegen Ecare Apollo 8. De nummer vier van de competitie. De hele week hadden de dames al zin in deze wedstrijd. Voor Melanie (spelverdeelster) en Rosan (libero) in het bijzonder zou dit een leuke wedstrijd worden, omdat zij oude bekenden bij Apollo zijn. Melanie speelde vorig seizoen nog bij deze geduchte tegenstander. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

De wedstrijdvoorbereiding begon bij Melanie thuis in Delden. Gezellig met het hele team een heerlijk kopje soep en een broodje eten. Nadat iedereen de prachtige katten van Melanie nog even had bewonderd, vertrokken we naar de sporthal.

We begonnen de wedstrijd met Lisette en Chantal op het midden, Joyce en Nicole als passer-loper, Melanie als spelverdeelster, Manon als diagonaal en Rosan als libero. We startten sterk met drie heerlijke blokpunten, waarmee we op een mooie voorsprong kwamen. Daarna ging het echter meteen minder. Bij vlagen scoorden we met mooie ballen, maar we bleven de hele eerste set achter de feiten aan lopen. De eerste set werd dan ook nipt verloren met 25-23.

De tweede set begon Irie in plaats van Melanie. Weer waren er af en toe mooie ballen, maar we konden geen echte series maken en op voorsprong komen. Caya kwam er even in voor Nicole om de pass te versterken en Lisanne kwam er voor Joyce in om een goede serve in te brengen. Na haar serve wilde ze het veld weer verlaten, maar Marinus wilde dat ze bleef staan. Dit is niet haar vaste positie, maar ze heeft het erg goed opgepakt. Melanie kwam er aan het einde van de set weer in, maar toch ging de set verloren met 25-19.

Voor de derde set werden we allemaal toegesproken door Marinus en we moesten nu toch echt gewoon eens lekker gaan ballen. Het zevental dat was begonnen in de eerste set gingen weer in het veld staan en probeerde deze opdracht uit te voeren. Na de hele wedstrijd al wat gedoe te hebben gehad met de scheidsrechter moest Marinus halverwege de derde set het veld verlaten en nam Claudia het coachen over. Even was er wat nieuwe energie, maar het mocht niet baten. De set ging wederom verloren met 25-19.

We hebben zaterdag ons standaard niveau niet neergezet en hierdoor hebben we geen grip op de wedstrijd weten te krijgen. We moeten hier een wijze les uit halen en deze meenemen naar de volgende wedstrijden.
Met veel goede moed en vertrouwen kijken we alweer uit naar komende zaterdag. Dan spelen we om 16.30 uur thuis tegen VV Utrecht. Kom ons aanmoedigen, want we gaan weer voor de volle winst!!